Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Muzeul Național de Artă al Moldovei invită publicul la expoziția permanentă de grafică #Operadeweekend

Muzeul Național de Artă al Moldovei invită publicul la expoziția permanentă de grafică #Operadeweekend

Muzeul Național de Artă al Moldovei invită publicul la expoziția permanentă de grafică #Operadeweekend sâmbătă, 9 aprilie, ora 10:00, (9-10 aprilie, program de vizitare 10:00 –18:00).

În acest sfârșit de săptămână, vizitatorii vor putea admira lucrarea „Portretul lui Clement de Longhi” (1651) de Harmenszoon van Rijin Rembrandt. Harmenszoon van Rijn Rembrandt (1606-1669), pictor și gravor olandez. A luat primele lecții de pictură și gravură la Leyden, orașul în care s-a născut.

În jurul anului 1631 s-a stabilit la Amsterdam, unde profesorii săi i-au deschis orizontul spre arta italiană și spre clarobscurul lui Caravaggio. Opera sa constituie momentul de culme al clarobscurului, dar și al reprezentării pline de strălucire a efectelor de lumină – deopotrivă în compozițiile cu mai multe personaje și în peisaje – într-o viziune despre care s-a spus că e a gloriei aurului și umbrei. A trăit în perioada denumită Epoca de aur olandeză, timp în care cultura, știința, comerțul și influența politică a Olandei au atins apogeul.

Maestru al tehnicii de clar-obscur, Rembrandt a fost „singurul pictor care și-a putut permite să amestece noroiul cu strălucirea ochilor, focul cu cenușa, sau să facă culorile să strălucească proaspăt, ca o floare, pe giulgiul mortuar roz sau bleu deschis”.

În creația sa, gravura în acvaforte a atins o inegalabilă perfecțiune, constituind un model pentru gravorii epocilor de mai târziu. Cele 600 de picturi, 300 de gravuri și peste 2000 de desene constituie o profundă meditație asupra destinului uman. Lucrarea Portretul lui Clement de Longhi este realizată în anul 1651, utilizându-se tehnica acvaforte. Autorul îl reprezintă pe binecunoscutul negustor, care a editat nenumărate stampe ale maestrului.

Chipul acestuia apare încadrat de un păr blond, ușor „umbrit” de o pălărie cu boruri largi, cu o privire pătrunzătoare, care trădează omul de afaceri. Rembrandt aduce în evoluția formelor și a concepțiilor artistice un nou umanism, care pune pe primul plan viața lăuntrică a personajulu și frământarea sufletească în fața marilor probleme ale existenței. Pe el îl interesează adevărul uman desprins din străfundurile sufletești, valoare morală a conștiinței umane. De aceea operele sale au o intensitate de trăire atât de emoționantă.

Noutați dupa tema