Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova a fost lansată prima platformă online de vânzare a produselor agroalimentare ecologice www.biofood.md.

În Moldova a fost lansată prima platformă online de vânzare a produselor agroalimentare ecologice www.biofood.md.

Platforma a fost creată cu suportul Programului „Farmer-to-Farmer”, finanțat de USAID și implementat de CNFA Moldova. „Biofood a fost înființată la solicitarea membrilor Asociației MOVCA cu scopul de a facilita legătura directă între producătorii și consumatorii de produse ecologice”, a menționat Victoria Ceban, directoarea executivă a Asociației MOVCA. Pe platformă sunt expuse în acest moment spre vânzare peste 100 de produse, precum cereale, fructe, legume, miere, alune, migdale, semințe, făină, uleiuri terapeutice și alimentare, ceaiuri din ierburi, săpunuri etc. „Comenzile pot fi efectuate deja online pe site-ul biofood.md, precum și pe pagina de Facebook cu aceeași denumire. Produsele sunt împachetate în pungi biodegradabile, modalitățile de achitare sunt variate, iar în momentul livrării este eliberat bon de casă”, a specificat Venedict Strişca, coordonator vânzări al Asociaţiei MOVCA. „Deși ne orientăm spre afirmarea produselor ecologice moldovenești pe piața externă, ne dorim ca în primul rând concetățenii noștri și mai ales copiii să aibă acces la alimente de înaltă calitate și sănătoase”, a remarcat Spartac Chilat, cofondator și administrator al grupului de companii Prograin Organic. „Crearea acestei platforme corespunde misiunii Programului „Farmer-to-Farmer” în ceea ce privește promovarea unor îmbunătățiri durabile în securitatea alimentară, precum și în procesarea, producerea și comerțul agricol”, a subliniat Nadejda Mocanu, directoarea CNFA Moldova. Platforma a fost creată cu sprijinul Programului "Fermier la Fermier", finanțat de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și implementat de CNFA Moldova, și a fost lansată de MOVCA (Alianța pentru lanțul valoric ecologic din Moldova). Directorul executiv al Asociației MOVCA, Victoria Ceban, a declarat că platforma online de vânzare a produselor agroalimentare ecologice www.biofood.md a fost creată la solicitarea membrilor MOVCA pentru a facilita comunicarea directă între producătorii și consumatorii de produse ecologice. În prezent, pe platformă sunt disponibile peste 100 de produse, precum cereale, fructe, legume, miere, alune, migdale, semințe de floarea-soarelui, făină, uleiuri medicinale și comestibile, ceaiuri din plante, săpunuri și altele. "Comenzile pot fi deja plasate online pe biofood.md, precum și pe pagina cu același nume de pe Facebook. Produsele sunt ambalate în pungi biodegradabile, modalitățile de plată sunt variate, iar la livrare se eliberează o chitanță", a precizat Venedikt Strisca, coordonatorul de vânzări al Asociației MOVCA. "Deși ne concentrăm pe promovarea produselor ecologice moldovenești pe piața externă, ne dorim ca concetățenii noștri și în special copiii să aibă acces la o alimentație sănătoasă și de calitate", a declarat Spartac Chilat, co-fondator și administrator al Prograin Organic Group. "Înființarea acestei platforme este în concordanță cu misiunea programului Farmer-to-Farmer în ceea ce privește promovarea îmbunătățirii durabile a securității alimentare, precum și a procesării, producerii și comercializării produselor agricole", a declarat directorul CNFA Moldova, Nadejda Mocanu. // 13.07.2022 - InfoMarket

Noutați dupa tema