Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În 2022, exporturile de produse vitivinicole moldovenești au însumat 154,8 milioane de dolari, în scădere cu 8,7% în termeni monetari, comparativ cu anul 2021

În 2022, exporturile de produse vitivinicole moldovenești au însumat 154,8 milioane de dolari, în scădere cu 8,7% în termeni monetari, comparativ cu anul 2021

Potrivit Oficiului Național al Viei și Vinului, vinurile "liniștite" îmbuteliate în Moldova au fost livrate în 2022 în cantitate de circa 37 milioane de litri (-11,4%), în valoare de 76,8 milioane de dolari (-8%), sau circa 49,3 milioane de sticle de 0,75 litri la un preț mediu de 1,56 dolari per sticlă (+3,9%). Vinul în vrac a fost vândut în cantitate de 54,4 milioane de litri (-17,9%) pentru 36,2 milioane de dolari (-7,3%) la un preț mediu de 0,67 dolari pe litru. (+12,9%). Vinurile spumante (șampanie) au fost exportate în 2022 în canitate de 3 milioane de litri (-47,3%) în valoare de 6,8 milioane de dolari (-59,2%), sau circa 4 milioane de sticle de 0,75 litri la un preț mediu de 0,71 dolari pe sticlă (-3,7%). În același timp, au fost exportate și 1,7 milioane de litri (-20,3%) de vinuri licoroase, în valoare de 4,3 milioane de dolari (-13,2%), sau aproximativ 2,3 milioane de sticle de 0,75 litri la un preț mediu de 1,84 dolari pe sticlă (+8,9%). Livrările de vinuri licoroase în vrac s-au ridicat la 1,5 milioane de litri (+20,1%), în valoare de 1,5 milioane de dolari (+37,1%), la un preț mediu de 1,05 dolari pe litru. (+14,2%). În același timp, Moldova a exportat 1,6 milioane de litri de divin și brandy îmbuteliat (-1%) în valoare de 14,9 milioane de dolari (-10,8%), sau 3,3 milioane de sticle de 0,5 litri la un preț mediu de 4,49 dolari pe sticlă (-9,9%). În același timp, livrările externe de divin și brandy în vrac au însumat 5 milioane de litri (+83,8%), în valoare de 14,3 milioane de dolari (+31,7%), la un preț mediu de 2,9 dolari pe litru. (-28,4%). Pe ansamblu, exportul produselor vitivinicole moldovenești în termeni fizici a scăzut cu 14,2% - până la 104,1 milioane de litri în 2022. Totodată, scăderea livrărilor în Belarus a fost de 14,2%, în Georgia - 8,3%, în Cehia - 20,8%, în Marea Britanie - 27,6%, în Polonia - 17,3%, în Rusia - 46,7%, în China - 42,7%, în SUA - 5% și în alte țări - 9,2%. În același timp, livrările către România au crescut cu 1,7%, iar cele către Ucraina cu 10,1%. În același timp, exportul produselor vitivinicole moldovenești în termeni monetari a scăzut cu 8,7% - până la 154,8 milioane de dolari. Totodată, în topul primelor 10 țări, scăderea livrărilor în termeni monetari către Belarus a fost de 12%, către Rusia - 44%, către Polonia - 14,6%, către Georgia - 6,6%, către Cehia - 18,5%, către China - 28,3%, către Marea Britanie -26,7%, către SUA - 9,4%, către alte țări - 2,6%. În 2022, vinurile îmbuteliate au fost exportate în 65 de țări. În același timp, primele 10 țări au reprezentat 74,4% din volumul total al exporturilor acestora de către Moldova. Cele mai mari volume de vinuri moldovenești îmbuteliate în termeni fizici în 2022 au fost achiziționate de: România - 8,3 milioane de litri (+8,1% față de 2021). ), Polonia - 5 milioane de litri (-11,4%), Cehia - 4,6 milioane de litri (-16,3%), Rusia - 4,1 milioane de litri (-48,9%), China - 2,1 milioane de litri (-30,9%), Canada - 1,6 milioane de litri (+7,2%), Ucraina - 1,5 milioane de litri (-41,3%), Turcia - 1,4 milioane de litri (-5,1%), SUA - 1,3 milioane de litri (-7,3%), Olanda - 1,2 milioane de litri (+60%). Din punct de vedere valoric, primele 10 țări au reprezentat 77,3% din totalul exporturilor de vin îmbuteliat în termeni monetari, iar primele 10 țări au inclus, printre altele: România - 24,9 milioane de dolari (+6,9%), Polonia - 8,7 milioane de dolari (-12,3%), Cehia - 7,6 milioane de dolari (-16%), Rusia - 7,3 milioane de dolari (-49,2%), China - 5,7 milioane de dolari (-24,4%), SUA - 3,2 milioane de dolari (14%), Turcia - 2,8 milioane de dolari (-0,2%), Ucraina - 2,7 milioane de dolari (-41,5%), Canada - 2,6 milioane de dolari (+15,9%), Olanda - 2,5 milioane de dolari (+32,4%). Potrivit NBVW, vinul în vrac a fost expediat în 26 de țări. Top 10 în ceea ce privește achizițiile sale în termeni fizici în 2022 include: Belarus - 29,4 milioane de litri (-10,6%), Georgia - 13,5 milioane de litri (-8,2%), Marea Britanie - 4,7 milioane de litri (-31,8%), România - 2,1 milioane de litri (-17,7%), Republica Cehă - 1,7 milioane de litri (-31, 1%), Franța - 1,1 milioane de litri (+431,9%), Polonia - 0,6 milioane de litri (-48%), Germania - 0,6 milioane de litri (+139,8%), Lituania - 0,6 milioane de litri (-39,3%), Ucraina - 0,4 milioane de litri (-77,9%). În același timp, top 10 în ceea ce privește achizițiile de vin în vrac în termeni monetari au fost Belarus - 19,7 milioane de dolari (+17,5%), Georgia - 8,1 milioane de dolari (-5,8%), Marea Britanie - 3,8 milioane de dolari (-30,4%), România - 1,8 milioane de dolari (-10,8%), Republica Cehă - 1,2 milioane de dolari (-32, 3%) , Franța - 0,7 milioane de dolari (+364,4%), Germania - 0,5 milioane de dolari (+142,6%), Polonia - 0,5 milioane de dolari (-51,5%), Lituania - 0,3 milioane de dolari (-36,3%), Ucraina - 0,3 milioane de dolari (-69,2%). //27.02.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema