Materialele sectiunii

Moldova, Ucraina și Belarus își propun să dezvolte proiecte turistice comune pentru a atrage cât mai mulți vizitatori din străinătate, în special din ața state ca SUA, Canada, Japonia și China.

Moldova, Ucraina și Belarus își propun să dezvolte proiecte turistice comune pentru a atrage cât mai mulți vizitatori din străinătate, în special din ața state ca SUA, Canada, Japonia și China.

Toate perspectivele au fost discutate în cadrul forumului online ”Măsuri anti-criză și dezvoltarea turismului în timpul pandemiei. Ucraina, Moldova, Belarus”, organizat de Asociația Națională pentru Turism Receptor și Domestic din Moldova (ANTRIM) în comun cu Asociația Industriei Ospitalității din Ucraina, cu sprijinul USAID. Participanții la forum și-au împărtășit experiența privind depășirea crizei provocată de COVID-19 și adaptarea la restricțiile impuse, au vorbit despre măsurile de sprijin luate de autorități și întreprinderi, s-au familiarizat cu tendințele în gestionarea crizei, au discutat despre posibilitățile și perspectivele de cooperare. Potrivit Organizației Mondiale a Turismului, pierderile înregistrate la nivel mondial, în 2020, a fost cea mai mare din toată practica. Veniturile industriei au scăzut cu 1,3 trilioane de dolari, ceea ce este de 11 ori mai mult decât pierderile provocate de criza din 2009. În același timp, rămâne o incertitudine din cauza mutațiilor coronavirusului, multe țări reimpun restricții de călătorie mai stricte (testare obligatorie, carantină, închiderea frontierelor), care afectează activitățile industriei turismului. Vorbind la forum, reprezentantul USAID Moldova, Michael Jones, a menționat că, pentru a relua creșterea, turismul va trebui să schimbe strategiile pieței și să adopte tendințe globale axate pe digitalizare, durabilitate și dezvoltarea turismului regional. ”În Moldova, USAID susține această inovație și transformarea pieței în parteneriat cu guvernul și sectorul privat - prin extinderea prezenței lor online, actualizarea site-urilor web și implementarea sistemelor de rezervare și plată online”, a spus Michael Jones. În același timp, el a menționat că parteneriatul regional este un motor puternic pentru revigorarea durabilă a industriei turismului. ”În ciuda pandemiei, anul trecut Ucraina a primit aproximativ 3,4 milioane de vizitatori străini, în timp ce 933 de mii de turiști au sosit din Moldova, iar 463 de mii - din Belarus, iar turiștii ucraineni sunt oaspeți frecvenți în Moldova. Fluxul regional de turiști ar trebui dezvoltat pentru a promova redresarea economică”, a declarat reprezentantul USAID. Șeful Asociației din Ucraina pentru Industria Ospitalității, Aleksandr Liev, a menționat că lecțiile importante au fost învățate din criză, iar în noile condiții, companiile și autoritățile ar trebui să exploreze potențialul cooperării regionale pentru a stimula atracția reciprocă a turiștilor în trei țări, precum și promovarea rutelor comune. ”Cu sprijinul USAID, în luna aprilie vom desfășura cursuri de instruire la Chișinău cu privire la crearea produselor turistice pentru Ucraina, după care le vom prezenta la Kiev. Apoi vom organiza un eveniment similar în Ucraina - despre produse turistice pentru Moldova. Sperăm că revoltele politice vor dispărea și vom stabili o cooperare similară cu companiile din Belarus. În plus, ne propunem să dezvoltăm tururi combinate pe ruta Moldova-Ucraina-Belarus pentru a atrage turiști solvabili din țări care nu sunt CSI - Canada, SUA, Japonia, China și alte țări”, a spus Aleksandr Liev. // 26.02.2021 — InfoMarket.

Noutați dupa tema