Materialele sectiunii

În Moldova urmează să fie realizate numeroase proiecte mari de infrastructură și dezvoltare regională în perioada 2021 - 2025, cum ar fi construcția unei căi ferate europene către Chișinău, construcția a 2 poduri noi peste Prut și 1 peste Nistru.

În Moldova urmează să fie realizate numeroase proiecte mari de infrastructură și dezvoltare regională în perioada 2021 - 2025, cum ar fi construcția unei căi ferate europene către Chișinău, construcția a 2 poduri noi peste Prut și 1 peste Nistru.

Noile proiecte se regăsesc în programul noului guvern, prezentat de candidatul pentru funcția de prim-ministru, Natalia Gavrilița. În document se arată că intenția de a crește ritmul de implementare a proiectelor de infrastructură și de a îmbunătăți calitatea lucrărilor publice, astfel încât populația, precum și mediul de afaceri, să beneficieze de drumuri de calitate, canalizare și conducte de apă, gaz, transport și energie la bun prețuri, precum și acces la internet pentru toată lumea. Dezvoltarea infrastructurii în sate este numită o prioritate separată în noul Cabinet de miniștri și promit să creeze un fond în valoare de 2 miliarde de lei pe an pentru proiecte locale pentru a ajuta primăriile să dezvolte infrastructura locală. În general, guvernul intenționează să pună în aplicare numeroase proiecte mari de infrastructură și dezvoltare regională în 2021 - 2025 și promite să construiască sau să renoveze 3 000 km de rețele centralizate de alimentare cu apă și canalizare; să construiască 2 spitale raionale moderne - în Cahul și Bălți; să reabiliteze și repare toate drumurilor naționale aflate în stare proastă și foarte proastă – 2 800 km; să reabiliteze și renoveze 3 000 km de drumuri și străzi rurale; să instaleze toalete moderne și blocuri sanitare în toate școlile și grădinițele; să instaleze sau repare sisteme moderne de iluminat pe 10 000 km de străzi și drumuri publice; să renoveze cel puțin 500 de grădinițe și să extindă serviciile de creșă. În plus, noul Cabinet de miniștri intenționează să construiască o cale ferată europeană către Chișinău; să construiască 2 poduri peste Prut (Ungheni și Leova) și 1 pod peste Nistru (Iampol-Cosăuți); să repare podului Giurgiulești-Galați; să finalizeze construcția centralei electrice back-to-back în Vulcănești și linia de transport de înaltă tensiune Vulcănești-Chișinău; să asigure funcționalitatea gazoductului Iași-Ungheni; să construiască sau renoveze 9 stații de epurare în orașele Edineț, Soroca, Orhei, Ungheni, Hîncești, Comrat, Strășeni, Ceadîr-Lunga și Cahul; să efectueze reabilitarea termică și repararea fațadelor a 20% din clădirile rezidențiale din țară; să promoveze dezvoltarea transportului modern în principalele orașe ale țării - Chișinău, Bălți, Cahul, Soroca, Orhei, Edineț; să construiască depozite de deșeuri moderne pentru depozitarea deșeurilor în toate regiunile țării, introducerea sortării și reciclării deșeurilor. În plus, noul guvern va lua în considerare posibilitatea restaurării aeroporturilor regionale din Bălți și Mărculești și va revizui unitatea hidrotehnică Costești-Stînca. // 04.08.2021 — InfoMarket.

Noutați dupa tema