
Compania ”Temirjol Jondeu” din Kazahstan implementează cu succes un proiect de modernizare a tronsonului de cale ferată Bender-Căușeni-Bessarabca-Etulia-Giurgiulești din Moldova.
Acest lucru a fost declarat de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Liliya Dabija, care împreună cu secretarul de stat pentru transporturi, Mircea Pașcalăuță, și alți oficiali au inspectat lucrările de reabilitare a segmentului de cale ferată Bender-Căușeni-Bessarabca-Etulia-Giurgiulești. În cadrul discuțiilor cu managerii companiei Temirzhol Zhondeu (LLP Temirzhol Zhondeu), Lilia Dabija a subliniat importanța implementării proiectului și a solicitat eforturi pentru accelerarea lucrărilor. Antreprenorul a informat-o pe ministru că lucrările de reparații curente sunt în curs de desfășurare, se semnează contracte cu furnizorii de materiale și se pregătesc utilaje pentru lucrări. Proiectul prevede revizia a aproximativ 80 km și reparații curente a 153 km de cale ferată. După finalizarea lucrărilor, trenurile de călători vor circula cu o viteză de aproximativ 120 km/h pe tronsonul de cale ferată respectiv, iar trenurile de marfă vor circula cu o viteză de aproximativ 90 km/h. De asemenea, Lilia Dabija a vizitat depozitul de locomotive din Bessarabka, în care funcționează locomotive de linie principală, achiziționate cu ajutorul Uniunii Europene și al partenerilor străini. În cadrul vizitei, ministrul a luat cunoștință de procesele de întreținere a locomotivelor și a discutat cu conducerea întreprinderii de stat "Calea Ferată din Moldova" despre problemele cu care se confruntă întreprinderea. Proiectul de modernizare a segmentului de cale ferată Bender-Căușeni-Bessarabca-Etulia-Giurgiulești, este implementat cu sprijinul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare și al Băncii Europene de Investiții. Acesta este cel mai aglomerat tronson de cale ferată din țară, asigurând tranzitul mărfurilor din România și Ucraina. După cum a relatat anterior agenția InfoMarket, a fost organizată o licitație deschisă pentru reconstrucția tronsonului de cale ferată Bender-Căușeni-Bessarabca-Etulia-Giurgiulești. În 2020. BERD și BEI au declarat câștigătoare firma Temirzhol Zhondeu, parte a grupului de companii Komkor Management. Conform contractului, în termen de 4 ani, compania va reabilita și moderniza 233 km de secțiune de cale ferată. Odată ce proiectul va fi finalizat, restricțiile de greutate și viteză vor putea fi ridicate. Trenurile de marfă vor putea circula cu viteze de până la 90 km/h, iar traficul de pasageri se va putea bucura de viteze de până la 120 km/h. Costul total al proiectului este de aproximativ 113 milioane de euro. // 24.02.2023 – InfoMarket