Materialele sectiunii

Proiectul de regulament privind acordarea ajutorului pentru activități de promovare a exporturilor BRIDGE EXPORT a fost supus consultării publice

Proiectul de regulament privind acordarea ajutorului pentru activități de promovare a exporturilor BRIDGE EXPORT a fost supus consultării publice

Proiectul de regulament al programului lansat la 13 august a fost examinat de Cancelaria de Stat și, după finalizarea consultărilor publice, documentul va fi transmis spre aprobare Cabinetului de Miniștri. Programul de sprijin, cu un buget de 20 de milioane de lei, vizează stimularea activității de comerț exterior a întreprinderilor din Moldova prin creșterea vizibilității produselor și serviciilor fabricate în Moldova pe piețele externe și creșterea volumului exporturilor. Documentul prevede criteriile de eligibilitate pentru participarea la program, pachetul de documente, procedura de depunere a dosarului pentru obținerea grantului și examinarea acestuia de către comisia de selecție a beneficiarilor, condițiile de utilizare a fondurilor acordate etc. La acest program pot participa numai asociațiile de profil care inițiază un proiect cu participarea a cel puțin 3 companii. Agenția pentru Investiții va acorda finanțare de până la 60% din cheltuielile totale eligibile, dar nu mai puțin de 100.000 de lei pentru o asociație. Banii vor fi plătiți în mai multe tranșe: 60% în termen de 30 de zile de la semnarea contractului cu asociația de afaceri, 35% în termen de 30 de zile de la predarea primei etape a raportului privind progresul activității, 5% în termen de 30 de zile de la predarea raportului final. Finanțarea poate fi utilizată pentru participarea sau organizarea de evenimente locale/internaționale în scopul promovării exporturilor (expoziții, festivaluri, târguri internaționale, forumuri, conferințe internaționale de profil etc.), precum și pentru misiuni de afaceri, pentru elaborarea de studii de marketing și adaptarea strategiilor în conformitate cu cerințele pieței internaționale în scopul promovării exporturilor, pentru publicitate și campanii de marketing pentru promovarea exporturilor (campanii de PR, pregătirea și publicarea de articole editoriale, tururi de presă etc.), pentru creșterea potențialului de promovare a exporturilor (vizite de studiu, servicii de consultanță etc.). Cheltuielile eligibile vor include, de asemenea, închirierea de spații, inclusiv spații de expoziție, servicii de PR și comunicare, închirierea de mobilier și echipamente pentru amenajarea standului expozițional etc. Asociațiile beneficiare vor avea obligația de a asigura vizibilitatea brandului țării în cadrul activităților finanțate, de a utiliza brandul țării în pregătirea materialelor expoziționale, precum și de a promova activitățile proiectului în mass-media. Reamintim că Agenția pentru Investiții a anunțat deja deschiderea depunerii candidaturilor pentru participarea la program. //21.08.2025 – InfoMarket.

Noutați dupa tema