Materialele sectiunii

Programul "Școala Finanțelor Moderne", lansat de Băncile Naționale ale Moldovei și României și Academia de Studii Economice din București, se implementează cu succes.

Programul "Școala Finanțelor Moderne", lansat de Băncile Naționale ale Moldovei și României și Academia de Studii Economice din București, se implementează cu succes.

Despre aceasta a declarat Nicolae Istudor, rectorul Academiei de Studii Economice (ASE) din București, în cadrul unei noi ediții a podcastului "Dă sens banilor", care are drept scop explicarea periodică a subiectelor economice în contextul în care crizele din ultimii ani au evidențiat în repetate rânduri necesitatea de a consolida educația financiară a cetățenilor Republicii Moldova. Nicolae Istudor a precizat că inițiativa programului "Școala finanțelor moderne" aparține șefilor băncilor centrale din cele două țări, Octavian Armaș și Mugur Isărescu. În cadrul unei întâlniri a șefilor băncilor centrale din Republica Moldova și România cu rectorii Academiei de Studii Economice din Moldova (ASEM) și Academiei de Studii Economice din București (ASE), care a avut loc la 25 aprilie 2023, s-a decis lansarea acestui proiect, care va fi implementat în anii următori. "Este vorba despre două absolviri pe an ale studenților de licență și masterat ai Academiei de Studii Economice din Republica Moldova, care vizitează România însoțiți de cadre didactice. 14 au fost în luna iulie, 14 sunt acum aici, la București. Ne întâlnim cu ei la ASE, le prezentăm experiența noastră și le stăm la dispoziție pentru a le răspunde la întrebări. Prima promoție de absolvenți din Republica Moldova a fost foarte mulțumită de ceea ce a văzut, atât la ASE, cât și la celelalte instituții pe care le-au vizitat. Vorbim de Banca Națională a României, de Biroul Național de Statistică, de Academia Română, adică au văzut instituții foarte importante", a declarat Nicolae Istudor. Potrivit acestuia, implementarea acestui program este, în primul rând, o recunoaștere a relațiilor de prietenie, de fraternitate dintre cele două țări. "În al doilea rând, este vorba de întâlnirea dintre studenții noștri. Avem și un program de dublă diplomă la Facultatea de Relații Internaționale, unde avem un grup de 25 de studenți care sunt foarte, foarte cuminți. Prin acest schimb de experiență se creează și prietenii", a precizat rectorul ASE. Caracterizând ceea ce se întâmplă acum în domeniul învățământului economic din România, el a subliniat că se bucură de cererea tot mai mare din partea absolvenților de școală pentru Academia de Studii Economice din București, constatată în ultimii ani. "De exemplu, pentru sesiunea de vară am admis circa 6.000 de studenți, adică aproximativ 8% dintre absolvenții de liceu cu diplomă de BAC. Dintre aceștia, 199 sunt români din străinătate. Bineînțeles, am avut din nou o înscriere bună în toamnă, ceea ce înseamnă că învățământul economic românesc este recunoscut, și asta în contextul în care, după cum știți foarte bine, la fel ca și în cazul Republicii Moldova, tinerii noștri, unii dintre ei preferă să studieze în străinătate. În ciuda acestui fapt, mulți aleg ASE", a subliniat Nicolae Istudor. Potrivit acestuia, după pandemie, tot mai mulți colegi pleacă la stagii de practică în străinătate, iar parteneriatul cu universități străine, în special din Europa, se extinde. Sunt din ce în ce mai mulți parteneri. "Dar nu contează cantitatea, ci ceea ce facem în cadrul acelui parteneriat, rezultatele acelui parteneriat. Eu consider că aceste două lucruri sunt pozitive, la fel ca și faptul că avem relații bune cu mediul economic și social", a declarat rectorul Academiei de Studii Economice din București. Referindu-se la diferențele dintre pregătirea economică din România și cea din Republica Moldova, Nicolae Istudor a spus că cele două academii economice din Republica Moldova și România nu au diferențe fundamentale. "Studenții din Republica Moldova nu sunt inferiori studenților noștri, nu vedem nicio diferență deosebită. Sigur, am putea spune că poate suntem un pic mai în față, atât în procesul de internaționalizare, cât și în procesul de îmbunătățire a relațiilor cu mediul economico-social. Aici, probabil, mai sunt încă multe de lucrat în domeniul educației economice în Republica Moldova, și nu numai în domeniul educației economice. Pentru că, încă o dată, atunci când pregătim un elev, trebuie să conștientizăm că trebuie să fie implicați trei actori principali: familia, pentru că de acolo trebuie să înceapă educația, educația până la grădiniță, apoi învățământul preuniversitar, universitar și mediul economico-social, inclusiv instituțiile de stat obligatorii. Dar în primul rând organizațiile economice sunt cele care trebuie să se implice în formarea studenților, pentru că ele sunt cele care beneficiază de rezultatul muncii noastre, adică absolvenții noștri trebuie să corespundă cerințelor din domeniul economico-social, și aici trebuie să se implice", a subliniat rectorul Academiei de Studii Economice din București. // 15.09.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema