
Volkswagen vrea să-şi construiască şase fabrici de baterii pentru maşini electrice în Europa
Volkswagen a luat târziu star¬tul în cursa pentru piaţa maşinilor electrice, dar vrea să recupereze rapid, inclusiv prin a nu mai depinde de furnizorii de baterii.
Astfel, al doilea pro¬ducător auto ca mă¬rime din lume inten¬ţio¬nează să con¬stru¬iască şase fa¬brici de baterii în Europa până în 2030, scrie Reuters.
Cele şase uzine care vor fi con¬struite în parte¬neriate vor avea o capacitate de produc¬ţie de 240 de gigawaţi-oră pe an.
VW intenţionează să schimbe treptat tipul de baterie utilizat în ve¬hi¬culele sale elec¬trice, au spus luni surse apropiate situaţiei.
Compania se va îndepărta de tehnologia fur¬nizată în cadrul acor¬durilor actuale cu LG Energy Solution şi SK Inno¬vation din Coreea de Sud. În Europa de Est, lideri la pro¬duc¬ţia de baterii sunt Ungaria şi Polonia.
VW a adus şi o veste proastă: va desfiinţa apro¬ximativ 4.000 de locuri de muncă prin pensionări anticipate în Germania. Manevra ar putea costa câteva sute de milioane de euro. Compania a anunţat că are în plan pensionări parţiale pentru cei născuţi în 1964, oferind în acelaşi timp pen¬sio-narea anticipată celor născuţi din 1956 până în 1960. Două surse ale com¬pa¬niei au declarat pentru Reuters că vor fi tăiate 3.000-4.000 de poziţii printr-un program care urmează să fie implementat la cele şase fabrici germane ale principalului brand VW, care au aproximativ 120.000 de angajaţi în total. Ziarul Handelsblatt, care a aflat şi el despre plan, a scris că producătorul auto va desfiinţa până la 5.000 de locuri de muncă.
Zf.ro