Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Războiul reduce producţia auto globală. Criza a lovit Europa de Est

Războiul reduce producţia auto globală. Criza a lovit Europa de Est

Invazia Rusiei în Ucraina a determinat observatorii din industria auto să îşi reducă previziunile de producţie şi vânzări pentru următorii doi ani. Criza a închis fabrici din Europa de Est şi a provocat creşteri bruşte ale preţurilor materiilor prime deja preţioase, scrie CNBC.
Unele fabrici din Ucraina au încercat să continue să funcţioneze, pe fondul invaziei, dar muncitorii au fost nevoiţi să întrerupă lucrul pentru a se feri de tirurile de rachete.
În martie, S&P Global Mobility, fosta IHS Markit, şi-a redus prognoza privind producţia auto globală cu 2,6 milioane de vehicule atât în 2022, cât şi în 2023, din cauza conflictului. Cel mai pesimist scenariu se ridica la un total de până la 4 milioane de vehicule pierdute.
Producţia auto europeană este aşteptată să scadă cu aproximativ 9% - adică aproximativ 1 milion de maşini.
O parte din acest număr se va datora în mod direct pierderilor de vânzări din Rusia şi Ucraina, dar aceste ţări formează împreună o mică parte din piaţa auto globală - aproximativ 2% din total în 2021.
Cea mai mare îngrijorare este reprezentată de penuria de materiale şi piese care afectează deja producătorii auto europeni şi, avertizează raportul, s-ar putea extinde şi pe alte pieţe dacă războiul continuă.
Separat, analiştii de credit de la S&P Global Ratings au prognozat, de asemenea, că în 2022 vânzările auto globale vor scădea cu 2% sub nivelul din 2021. Aceasta este o scădere semnificativă faţă de creşterea de 4%-6% a vânzărilor pentru 2022 pe care grupul o prezisese ultima dată în octombrie 2021.
Raportul a evidenţiat întreruperile în aprovizionarea cu piese auto critice din regiune, poate cel mai important fiind cablajele din Ucraina. În pericol sunt, de asemenea, materiile prime - Rusia produce aproximativ 40% din paladiul brut din lume, care este utilizat pentru a curăţa gazele de eşapament ale vehiculelor. Regiunea este, de asemenea, un producător de nichel, care este utilizat în bateriile vehiculelor electrice. Chiar şi mineralele şi metalele comune, precum fierul, sunt afectate, toate aceste materiale cheie fiind folosite pentru fabricarea automobilelor.

Mediafax.ro

Noutați dupa tema