Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Din New York până în Tokio, companiile de utilităţi oferă premii oamenilor pentru reducerea consumului de energie

Din New York până în Tokio, companiile de utilităţi oferă premii oamenilor pentru reducerea consumului de energie

În faţa riscurilor de pene de cu­rent la scară largă pe fondul va­lurilor de căldură extremă, companiile de utilităţi din întreaga lume încep să răsplătească oamenii pentru un con­sum mai redus de energie, oferin­du-le premii ca biciclete Peloton în Brooklyn şi carduri cadou Amazon în Tokio, scrie Bloomberg.
În condiţiile în care războiul din Ucraina a declanşat o scumpire dra­matică a carburanţilor la nivel mon­dial, crescând costurile administrării centralelor energetice, companiile de utilităţi se luptă să menţină stabili­ta­tea reţelelor, cu utilizarea aparatelor de aer condiţionat în creştere pu­ternică pe fondul temperaturilor extrem de ridicate.
Companiile de energie care în mod normal au de câştigat de pe ur­ma consumului mai ridicat de elec­tricitate încearcă acum să-i încura­jeze pe consumatorii individuali să-şi diminueze consumul în orele de vârf.
În Statele Unite, companiile de utilităţi au majorat preţurile pentru a face faţă costurilor mai mari, dar mă­sura nu a fost suficientă. Unele com­panii de utilităţi încep să apeleze la consumatori pentru ajutor. Deşi este un lucru obişnuit pentru consuma­torii aflaţi sub presiune să încerce să-şi reducă facturile la energie, noile programe lansate de companiile de utilităţi oferă premii suplimentare pentru reducerea consumului de energie în timpul orelor de vârf.
„Implicarea consumatorilor rezi­den­ţiali în eforturile de conservare a energiei reprezintă cel mai curat şi eficient mod de a evita penele de curent“, arată Cisco DeVries, CEO al OhmConnect, un startup din California care oferă premii pentru reducerea consumului de energie.
Din moment ce, spre deosebire de marii consumatori industriali, con­sumatorilor individuali le este dificil să-şi monitorizeze consumul de energie în timp real, companiile de utilităţi încheie parteneriate cu fur­nizori de software ca OhmConnect. Acesta instalează dispozitive care fac posibilă monitorizarea utilizării de energie, permiţând gospodăriilor să-şi ajusteze de la distanţă ter­mo­statele şi aparatele electrocasnice în timpul orelor de vârf. În Japonia, un­de temperaturile ri­dicate din capitală au declanşat re­cent avertismente pri­vind alimenta­rea cu energie, compa­niile de utilităţi au în­ceput la rândul lor să ofere pre­mii con­sumatorilor pentru reducerea consumului.
Tokyo Gas Co. a lansat un program ce permite consumatorilor să colecteze puncte pentru economisirea energiei. Utilizatorii sunt informaţi din timp cu privire la orele de vârf, în timpul cărora aceştia sunt încurajaţi să utilizeze mai puţină energie. Punctele acumulate pot fi folosite pentru a primi carduri cadou Amazon.
Kyushu Electric Power le oferă clienţilor săi carduri cadou pentru utilizarea unei aplicaţii menite să le monitorizeze consumul de energie.
Şi guvernul japonez încurajează astfel de eforturi, nu doar în vară, ci şi în lunile viitoare de iarnă. Acesta intenţionează să acorde gospodăriilor care fac economie la energie aproximativ 2.000 de yeni (14,80 dolari), deşi nu este clar cum vor fi distribuiţi aceşti bani.

Zf.ro

Noutați dupa tema