Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Comisia Europeană stabilește taxe vamale de până la 38% pentru vehiculele electrice din China care ar urma să intre în vigoare din 4 iulie dacă autoritățile chineze nu cooperează pentru a identifica o soluție

Comisia Europeană stabilește taxe vamale de până la 38% pentru vehiculele electrice din China care ar urma să intre în vigoare din 4 iulie dacă autoritățile chineze nu cooperează pentru a identifica o soluție

Comisia Europeană a concluzionat cu titlu provizoriu că lanțul valoric al vehiculelor electrice alimentate cu baterii (BEV) din China beneficiază de subvenții neloiale, fapt ce cauzează o amenințare de prejudiciu economic pentru producătorii europeni de vehicule electrice alimentare cu baterii.
Potrivit unui comunicat al instituției, ancheta a examinat, de asemenea, consecințele și impactul potențial al măsurilor asupra importatorilor, utilizatorilor și consumatorilor de BEV-uri din UE.
În consecință, Comisia a contactat autoritățile chineze pentru a discuta aceste constatări și pentru a explora posibilele modalități de soluționare a problemelor identificate într-un mod compatibil cu normele OMC.
În acest context, Comisia a dezvăluit în prealabil nivelul taxelor compensatorii provizorii pe care le va impune la importurile de vehicule electrice cu baterii („BEV”) din China.
În cazul în care discuțiile cu autoritățile chineze nu vor conduce la o soluție eficientă, aceste taxe compensatorii provizorii vor fi introduse începând cu 4 iulie printr-o garanție (în forma care urmează să fie decisă de autoritățile vamale din fiecare stat membru). Acestea ar fi percepute numai dacă și atunci când se impun taxe definitive.
Taxele individuale pe care Comisia le-ar aplica celor trei producători chinezi incluși în eșantion ar fi:
• BYD: 17,4%;
• Geely: 20%; și
• SAIC: 38,1%.
Alți producători de BEV din China, care au cooperat la anchetă, dar care nu au fost incluși în eșantion, vor fi supuși următoarei taxe medii ponderate: 21%.
Toți ceilalți producători de vehicule electrice cu baterii din China care nu au cooperat la anchetă vor fi supuși următoarei taxe reziduale: 38,1%.
La 4 octombrie 2023, Comisia a deschis în mod oficial o anchetă antisubvenție din oficiu privind importurile de vehicule electrice cu baterii pentru pasageri originare din China. Orice anchetă se finalizează în termen de maximum 13 luni de la deschidere. Comisia poate publica taxe compensatorii provizorii în termen de 9 luni de la deschidere (adică până la 4 iulie cel târziu). Măsurile definitive trebuie instituite în termen de 4 luni de la instituirea taxelor provizorii.
În urma unei cereri motivate, un producător de BEV din China – Tesla – poate beneficia de un nivel al taxei calculat individual în etapa definitivă. Orice altă societate producătoare din China care nu a fost inclusă în eșantionul final și care dorește ca situația sa specială să fie investigată poate solicita o reexaminare accelerată, în conformitate cu regulamentul antisubvenții de bază, imediat după instituirea măsurilor definitive (adică la 13 luni de la inițiere). Termenul pentru încheierea unei astfel de reexaminări este de 9 luni.
Informațiile cu privire la nivelurile preconizate ale taxelor provizorii sunt furnizate tuturor părților interesate (inclusiv producătorilor, importatorilor și exportatorilor din Uniune și asociațiilor reprezentative ale acestora, producătorilor-exportatori chinezi și asociațiilor reprezentative ale acestora, precum și țării de origine și/sau de export, și anume China), precum și statelor membre ale UE înainte de instituirea unor astfel de măsuri, în conformitate cu procedurile prevăzute de regulamentul de bază antisubvenții al UE.

caleaeuropeana.ro

Noutați dupa tema