Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Intră în vigoare taxele vamale provizorii impuse de UE mașinilor electrice din China

Intră în vigoare taxele vamale provizorii impuse de UE mașinilor electrice din China

De vineri intră în vigoare taxele vamale impuse de Comisia Europeană mașinilor electrice care sunt importate din China, iar din noiembrie ar putea intra în vigoare varianta definitivă a acestor taxe, dacă discuțiile nu vor duce la alt rezultat. Taxele vor fi între 17 și 38% și se adaugă la cele zece procente din prezent.
Ce taxe vamale vor fi impuse? 17,4% pentru BYD, 19,9% pentru Geely și 37,6% pentru SAIC. Alte companii care au cooperat cu autoritățile UE vor plăti taxe vamale de 20,8%, iar cele care au refuzat cooperarea, 37,6%.
Comisia Europeană anunțase pe 12 iunie rezultatele provizorii ale anchetei deschisă în 2023 pe tema mașinilor electrice importate din China, iar concluzia este că aceste companii beneficiază de subvenții care afectează producătorii de mașini electrice din UE.
De atunci s-au purtat discuții între cele două părți, iar China a discutat separat și cu anumite state influente, încercând să schimbe poziția unor state cu influență.
Discuțiile China-UE vor continua tot mai intens, fiindcă planul UE este ca din noiembrie să intre în vigoare taxe vamale definitive, nu provizorii, precum în prezent.
Se va încerca găsirea unei soluții alternative până în noiembrie și ar putea fi posibil ca o majoritate formată din state UE să blocheze introducerea unor taxe definitive la final de an. Acele taxe așa-zis definitive ar putea fi valabile pentru cinci ani.
Aceste taxe provizorii vor fi colectate doar dacă (și când) vor intra în vigoare cele definitive.
China a spus că va avea reacție la măsura UE și va ridica taxele la unele produse căutate în UE.
Ancheta a ajuns la concluzia că aceste companii chineze care aduc tot mai multe mașini electrice în Europa au beneficiat în țara de origine de subvenții care le dau un avantaj competitiv ilegal în Europa, fiindcă au putut produce la costuri mult mai mici, imposibil de atins dacă nu ar fi existat subvențiile. Estimarea este că mașinile chineze aduse în UE sunt în medie cu 20-25% mai ieftine decât modele cu specificații similare produse de companiile europene.
Aceste subvenții acordate în China reprezintă un pericol pentru companiile care produc mașini full-electrice în UE, spun cei de la Comisie.

Bloomberg

Noutați dupa tema