Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Chinezii de la BYD vor anunța curând o uzină auto de un miliard de dolari în Turcia – presă

Chinezii de la BYD vor anunța curând o uzină auto de un miliard de dolari în Turcia – presă

BYD, cea mai ambițioasă companie auto chineză, va anunța curând că a ajuns la înțelegere pentru a construi o uzină în Turcia, scriu publicațiile Automotive News și Bloomberg. BYD se extinde rapid, este unul dintre sponsorii Euro 2024 și va produce mașini și în Ungaria, din 2026.
Este de așteptat ca oficialii turci și cei de la compania BYD să anunțe cât de curând că s-a ajuns la o înțelegere pentru construirea unei uzine auto în regiunea Manisa din vestul țării. Discuții pe subiect s-au purtat la cel mai înalt nivel, inclusiv între președinții celor două țări. Uzina ar urma să construiască mașini electrice și hibride.
O uzina în Turcia ar însemna acces mai facil pentru BYD în vederea extinderii pe piața UE unde compania vinde doar câteva mii de mașini pe lună. Pentru BYD nu va fi de neglijat nici piața internă din Turcia, țară cu 90 de milioane de locuitori unde se vând anual 1,2 milioane de mașini noi, iar electricele au aproape 8% cotă de piață. Există și acorduri vamale Turcia-UE.
BYD a vândut în lume aproape un milion de mașini trimestrul trecut, cu 40% peste perioada similară din 2023.
Turcia intenționa să aplice taxe vamale de până la 40% mașinilor aduse din China, însă a renunțat la aceste planuri, după ce președintele Erdogan a purtat noi discuții cu omologul său chinez Xi Jinping, la un forum în Kazahstan.
Chinezii au intenții serioase de extindere în mai multe zone ale lumii. BYD a deschis recent o fabrică în Thailanda, în 2026 vrea să înceapă producția în Ungaria, a preluat o fostă fabrică Ford în Brazilia și caută amplasamente în Mexic. Uzina din Thailanda va ajunge la o capacitate anuală de 150.000 de mașini.
BYD a vândut 13.000 de mașini în Europa în primele cinci luni și are în plan lansarea în mai multe piețe în a doua parte din 2024 și în 2025. În plan este și o mașină electrică de volum, la 20.000 de euro.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema