Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Grupul Bosch a cumpărat divizia de aparate pentru încălzire și aer condiționat a Johnson Controls pentru 7,4 mld. euro

Grupul Bosch a cumpărat divizia de aparate pentru încălzire și aer condiționat a Johnson Controls pentru 7,4 mld. euro

Grupul german Bosch tocmai a anunțat achiziția afacerii cu soluții de încălzire, ventilație și aer condiționat a Johnson Controls pentru echivalentul a 7,4 miliarde de euro. Tranzacția face acum obiectul aprobării de către autoritățile competente.
Germanii de la Bosch, cu activități importante și în România, au anunțat preluarea activitatea globală de soluții HVAC (Heating, Ventilation, Air Conditioning) a companiei Johnson Controls. În plus, ca parte a acestei tranzacții, Bosch intenționează să achiziționeze 100% din asocierea Johnson Controls – Hitachi Air Conditioning (JCH), inclusiv participația de 40% a Hitachi la aceasta.
Acționarii și consiliul de supraveghere Bosch au aprobat deja tranzacția, iar acordurile obligatorii privind achizițiile au fost semnate astăzi de părțile implicate.
Achiziția face obiectul aprobărilor din partea autorităților antitrust. Prețul de achiziție pentru activitățile achiziționate este de 8 miliarde de dolari (7,4 miliarde de euro). Se preconizează că achiziția va fi finalizată în aproximativ 12 luni.
Bosch intenționează să integreze afacerile achiziționate în divizia sa Home Comfort Group și anticipează economii considerabile grație noilor dimensiuni ale acestei afaceri. Mai exact, odată cu preluarea divizie HVAC a Johnson Control, Bosch Home Comfort Group va crește de la 14.600 la peste 26.000 de angajați, dela 17 la 33 de unități de producție, de la 14 la 26 de centre de inginerie și de la venituri de circa 5 miliarde de euro la 9 miliarde de euro.
„Fiind cea mai mare achiziție din istoria Bosch, aceasta este o etapă importantă în implementarea sistematică a strategiei noastre pentru 2030. Continuăm dinamic dezvoltarea puternică a Bosch și, prin această achiziție, vom obține o poziție de lider mondial pe piața promițătoare HVAC. În plus, făcând acest pas, ne vom consolida prezența în SUA și Asia și vom obține un echilibru mai bun între sectoarele noastre de activitate. Acest lucru face, de asemenea, parte din strategia noastră. În acest fel, vom deschide noi oportunități de creștere și vom pune compania în ansamblu pe o bază mai solidă”, a declarat Stefan Hartung, președinte al Robert Bosch GmbH.
Portofoliul de produse preluat odată cu această tranzacție acoperă întregul spectru de soluții HVAC pentru clădiri rezidențiale și comerciale și include mărci cunoscute precum York și Coleman în SUA și Hitachi în Asia, pentru care Bosch va primi o licență pe termen lung.
Christian Fischer, vicepreședintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, care este responsabil pentru inițiativele de creștere strategică ale grupului Bosch și, prin urmare, pentru această achiziție planificată, este de părere că, odată cu „această achiziție, Bosch își va accelera creșterea și aproape își va dubla veniturile din vânzări pe piața HVAC la aproximativ nouă miliarde de euro. Împreună cu viitorii noștri colegi, dorim să profităm de oportunitățile uriașe oferite de piață pentru creșterea în continuare a acestei noi unități.”
Grupul Bosch se așteaptă ca piața globală de soluții de încălzire, ventilație și aer condiționat să crească cu 40% până în 2030, determinată de progresul tehnologic, de lupta împotriva schimbărilor climatice și de noile reglementări.
„Afacerile achiziționate vor deveni parte a activității de bază a Bosch – iar acest lucru va aduce beneficii clienților, partenerilor și asociaților. Am demonstrat de mai multe ori în trecut că putem integra cu succes mărci, le putem duce mai departe prin investiții și le putem consolida”, a adăugat Christian Fischer.
Totodată, George Oliver, CEO al Johnson Controls, a declarat și el că „afacerea noastră HVAC și echipa sa de talie mondială completează perfect portofoliul Bosch. Suntem încrezători că, sub conducerea Bosch, afacerea va continua să exceleze și să ofere clienților săi produse și servicii inovatoare. Așteptăm cu nerăbdare să vedem succesul ei continuu”.
Cererea pentru soluții de climatizare crește deosebit de repede. În SUA, de exemplu, Bosch se așteaptă la o creștere de peste 50% doar până la sfârșitul deceniului, iar în Europa, de asemenea, se preconizează o creștere puternică de aproximativ 30% până în 2030.
Până în prezent, Bosch a dominat doar sectorul auto. Din vânzările totale de 91,6 miliarde de euro realizate anul trecut, 56,2 miliarde au fost generate de divizia Mobility (61,4%), 20,3 miliarde de divizia Consumer Goods și doar 7,7 miliarde de divizia Energy and Buildings (8,4%), din care face parte Home Comfort Group.
Grupul Bosch este prezent de 30 de ani în România și are aproximativ 10.520 de angajați în șase entități. Pe lângă centrul său de cercetare și dezvoltare cu activități la Cluj, București și Sibiu și unitățile sale de producție pentru Mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de soluții de business și tehnologie, la Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.

Economica.ro

Noutați dupa tema