Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Ministerul Comerţului de la Beijing: Decizia UE privind vehicule electrice chineze încalcă reglementările Organizaţiei Mondiale a Comerţului

Ministerul Comerţului de la Beijing: Decizia UE privind vehicule electrice chineze încalcă reglementările Organizaţiei Mondiale a Comerţului

Constatările deciziei preliminare a UE privind vehiculele electrice (EV) importate nu au temei juridic şi încalcă semnificativ reglementările Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC), a anunţat vineri Ministerul Comerţului de la Beijing, transmite Reuters.
China a decis vineri să recurgă la mecanismul de soluţionare a litigiilor al OMC după ce Comisia Europeană a impus taxe vamale provizorii la importurile de vehicule electrice din China, a informat într-un comunicat purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerţului.
Presa chineză de stat a informat că Ministerul Comerţului a anunţat că îşi rezervă dreptul să deschidă un proces la OMC după decizia Executivului comunitar.
Pe baza investigaţiei, Comisia Europeană a concluzionat că lanţul de producţie EV din China beneficiază de subvenţii incorecte, reprezentând o ameninţare economică pentru producătorii de vehicule electrice pe baterii din UE. De asemenea, ancheta a analizat posibilele consecinţe şi impactul acestor măsuri asupra importatorilor, utilizatorilor şi consumatorilor EV din blocul comunitar.
Tarifele vamale suplimentare care se vor aplica celor trei producători chinezi din eşantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.
Alţi producători BEV din China, care au cooperat în timpul investigaţiei şi nu au fost incluşi în eşantion, vor avea în medie tarife vamale de 20,8%, iar firmelor care nu au cooperat li se vor impune tarife de 37,6%.
Taxele vamale provizorii se aplică din 5 iulie 2024, pentru o durată maximă de patru luni. În acest interval va fi luată o decizie finală privind taxele vamale definitive, în urma votului statelor membre UE. Când va fi adoptată, această decizie va face taxele vamale definitive pentru o perioadă de cinci ani, a precizat Comisia Europeană.

Economica.net

Noutați dupa tema