Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Taxe vamale usturătoare pentru mașinile electrice produse în China. Decizia de ultim moment luată de Comisia Europeană

Taxe vamale usturătoare pentru mașinile electrice produse în China. Decizia de ultim moment luată de Comisia Europeană

Comisia Europeană a votat vineri pentru impunerea de taxe vamale de până la 35% pentru mașinile electrice produse în China, scrie AFP. Zece state membre au votat pentru, 12 s-au abținut și cinci au votat împotrivă.
Franța și Italia au votat „pentru”, iar Germania a fost cel mai puternic oponent.
Mașinile care sunt aduse din China au deja taxe vamale de 10%, dar propunerea votată acum adaugă taxe între 7,8% și 35,5% pentru mașinile electrice fabricate în China. Taxele ar trebui să intre în vigoare pe 31 octombrie și să fie valabile cinci ani, dacă nu se schimbă ceva în urma negocierilor.
Cele cinci state care au votat contra sunt Germania, Ungaria, Slovacia, Slovenia și Malta. Oficialii germani au spus că această suprataxare nu este necesară, fiindcă există riscul declanșării unui război comercial, iar un astfel de conflict trebuie evitat. Ministrul german al finanțelor, Christian Linder, a spus vineri că trebuie găsită o soluție negociată cu Beijingul.
Taxele vamale suplimentare ar fi de 7,8% pentru Tesla, 17% pentru BYD, 18,8% pentru Geely și 35,5% pentru SAIC. Alte grupuri auto care au cooperat cu oficialii UE vor plăti taxe de 20,7%.
Oficialii chinezi au spus vineri că Uniunea Europeană ar trebui să amâne aplicarea acestor taxe.
Comisia a spus că va continua negocierile cu Beijingul, pentru a fi găsite soluții alternative care să fie conforme cu regulile Organizației Mondiale a Comerțului.
Oficialii UE spun că mașinile chinezești beneficiază de subvenții uriașe în țara de origine și fac concurență neloială, fiindcă fără acele subvenții nu ar putea vinde mașinile în UE la prețuri mici.
De ce spun europenii că este nevoie de aceste taxe
Comisia Europeană anunța în iunie rezultatele provizorii ale anchetei deschisă în 2023 pe tema mașinilor electrice importate din China, iar concluzia era că aceste companii beneficiază de subvenții care afectează producătorii de mașini electrice din UE.
Ancheta a ajuns la concluzia că aceste companii chineze care aduc tot mai multe mașini electrice în Europa au beneficiat în țara de origine de subvenții care le dau un avantaj competitiv ilegal în Europa, fiindcă au putut produce la costuri mult mai mici, imposibil de atins dacă nu ar fi existat subvențiile.
Aceste subvenții acordate în China reprezintă un pericol pentru companiile care produc mașini full-electrice în UE, spun cei de la Comisie.
Estimările oficiale sunt că mașinile din China ar putea ajunge să aibă în 2025 o cotă de 15% din piața mașinilor electrice noi în UE, iar prețurile acestor mașini sunt în medie cu 20% mai mici decât cele ale modelelor electrice fabricate în UE.
Think-tank-ul Kiel Institute a calculat că dacă ar crește cu 20% taxele vamale pentru mașinile electrice din China, importurile ar putea scădea cu un sfert. Asta ar însemna 125.000 de mașini, fiindcă în 2023 au fost aduse jumătate de milion de autoturisme.
SUA a mărit de la 25%, la 100% taxele vamale pentru mașinile chinezești.
Chinezii sunt furioși
China a criticat vehement în multe rânduri propunerile de taxare, catalogând demersul ca fiind unul „protecționist”. În replică au lansat anchete anti-dumping și vor avea de suferit o serie de produse care sunt exportate de europeni în China.
Reprezentanții companiei chineze Geely, care deține Volvo Cars, au spus, citați de Reuters, că impunerea acestor tarife va pune bariere în calea relațiilor economice și comerciale.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema