Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

INFOGRAFIC Costul încărcării unei mașini electrice în Europa, pe țări. România este printre cele mai scumpe

INFOGRAFIC Costul încărcării unei mașini electrice în Europa, pe țări. România este printre cele mai scumpe

România are printre cele mai mari prețuri din Europa la încărcarea bateriilor mașinilor electrice. În Bulgaria este mai ieftin, relevă analiza Profit.ro. Costul mediu pentru a încărca o mașină electrică timp de 25 de minute pentru a parcurge 100 km la o stație publică variază în diferite țări europene, din datele preluate de VisualCapitalist de la Observatorul European pentru Carburanți Alternativi (EAFO), valabile în 2024.

Pentru a lua în considerare variațiile dintre mașinile electrice, în acest set de date s-a utilizat un model Tesla Model 3. Informațiile despre prețuri au fost colectate de la stații publice de încărcare rapidă DC. EAFO a calculat apoi un preț mediu pentru fiecare țară. Costul încărcării unei mașini electrice în Europa În majoritatea țărilor din Europa, costurile de încărcare variază între 0 și 5 € pentru 100 km. Exemple de țări cu prețuri mai mici includ: Islanda (2,9 €), Portugalia (3,2 €) și Finlanda (4,6 €). În România prețul este de aproape 10 euro. În schimb în bulgaria este doar 7,3 euro.

Potrivit Euronews, sursele abundente de energie regenerabilă din Islanda contribuie la reducerea semnificativă a prețului de încărcare a vehiculelor electrice (EV). Pe de altă parte, în Norvegia și Slovenia, costurile de încărcare urcă până la 17-19 € pentru fiecare 100 km. Aceste valori reflectă sursele de energie electrică, prețurile energiei și taxele din fiecare țară. De exemplu, în Norvegia, prețurile sunt cu 25% mai mari decât media Uniunii Europene.

În general, țările cu o pondere mai mare a energiei regenerabile au prețuri mai mici pentru încărcarea vehiculelor electrice, în timp ce țările care se bazează pe importuri scumpe de energie, precum Germania, înregistrează prețuri mai ridicate. Adoptarea vehiculelor electrice crește constant la nivel mondial. Norvegia este lider, cu o cotă de 80% a EV-urilor din toate mașinile vândute în 2023. Dintre primele patru țări ca rată de adoptare a vehiculelor electrice, trei sunt din Europa. Europa, care găzduiește unele dintre cele mai bogate țări din lume, are capacitatea de a dezvolta infrastructura de încărcare necesară pentru a crește utilizarea mașinilor electrice.

Profit.ro

Noutați dupa tema