Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Statul chinez cere companiilor auto să-și înghețe temporar planurile de extindere în Europa

Statul chinez cere companiilor auto să-și înghețe temporar planurile de extindere în Europa

Autoritățile din China le-au cerut companiilor auto din cea mai mare piață mondială să oprească temporar planurile de expansiune în Europa, până se vor finaliza negocierile pe tema taxelor vamale mari impuse de statele europene mașinilor electrice produse în China.
Publicația Bloomberg scrie că o marcă din China a renunțat pentru moment la ideea de a asambla mașini în Italia, în timp ce alt brand a anulat un eveniment de lansare în Europa.
Directiva nu este una obligatorie pentru companiile auto chineze, însă autoritățile de la Beijing vor să vadă cum se vor termina negocierile cu reprezentanții CE pe tema taxelor vamale cuprinse între 8 și 35%, taxe care vor intra în vigoare la final de octombrie.
Beijingul cere companiilor auto să pună pentru un timp „stop” planurilor de a începe producția în Europa, existând și teama că, dat fiind faptul că vânzările de mașini electrice au scăzut în UE, nu va exista cerere pentru numărul important de mașini care ar urma să fie asamblate de brand-urile chineze. Pesimismul este legat și de faptul că unele țări europene, inclusiv România, au micșorat subvențiile acordate cumpărătorilor de mașini full-electrice, iar vânzările s-au înjumătățit în unele țări, în ultimele două luni.
Compania Dongfeng ar fi renunțat pentru moment la ideea de a asambla mașini în Italia, în timp ce marca Changan Automobile a anulat un eveniment care ar fi trebuit să se țină la Milano, unde urma să fie lansate câteva modele pe plan european. Marca a motivat anularea, invocând negocierile dintre Europa și China.
O altă companie chineză – Chery Automobile – a mutat pentru octombrie 2025 începerea producției la o uzină din Spania, fiindcă analizează implicațiile pe care noile taxe le vor avea asupra valorii investiției necesare pentru a porni producția.
Piața europeană rămâne atractivă pentru companiile auto chineze, fiindcă ele pot vinde mașinile la prețuri mult mai mari decât pe piața de origine. Fără aceste noi taxe vamale care intră curând în vigoare, multe modele chineze ar fi sensibil mai ieftine decât modelele concurente ale unor mărci europene.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema