Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Trump va taxa cu ”circa 25%” automobilele importate în SUA. Germania ar fi cea mai afectată. Șeful VW va contacta „de urgență” autoritățile SUA

Trump va taxa cu ”circa 25%” automobilele importate în SUA. Germania ar fi cea mai afectată. Șeful VW va contacta „de urgență” autoritățile SUA

Noul preşedinte american Donald Trump anunţă intenția de a aplica taxe vamale de aproape 25% automobilelor importate în Statele Unite, fixând și termenul de 2 aprilie până la anunțul definitiv, relatează AFP. El a adăugat că vrea însă ”să dea timp” producătorilor de automobile ”să aibă fabrici aici”, iar astfel ”să nu aibă taxe vamale”.

Germania, pentru care SUA e principalul partener comercial, este țara europeană cea mai afectată și prin canalul comercial indirect, va fi și România.

”UE a fost foarte nedreaptă cu noi. Noi avem un deficit comercial de 350 de miliarde de dolari. Ei nu ne cumpără maşinile, produsele agricole. Ei nu cumpără aproape nimic. Trebuie să corectăm asta”, a subliniat Trump.

„Vom contacta Casa Albă în scurt timp”, a declarat CEO VW, Oliver Blume, într -un interviu dat postului ZDF
Noile tarife la importurile auto planificate de președintele SUA, Donald Trump, ar lovi greu industria auto germană. Șeful Volkswagen (VW), Oliver Blume, anunță acum discuții cu guvernul SUA, potrivit cotidianului Handelsblatt.

Statele Unite au depășit China în 2024 în parteneriatele comerciale ale Germaniei, urcând pe primul loc, potrivit presei germane. Cu o cifră de afaceri totală a comerțului exterior – adică suma exporturilor și importurilor – de 252,8 miliarde de euro, Statele Unite își reia primul loc în relațiile comerciale ale Germaniei.

„Vom contacta Casa Albă în scurt timp”, a declarat CEO VW, Oliver Blume, într -un interviu dat postului ZDF.

Surse din grupul VW spun că sunt pregătite o mare varietate de scenarii; „În primul rând, trebuie văzut cum va fi tratată disputa vamală dintre SUA și Europa: la nivel de stat sau integral, la nivel de Uniune. Abia atunci vom putea demara negocierile”, spun sursele citate.

Un lucru este clar: dacă guvernul Trump ar introduce tarife stricte și mari, grupul VW ar fi cel mai afectat. BMW și Mercedes ar fi mai puțin loviți, potrivit presei germane. BMW construiește modele de SUV -uri populare în SUA în Spartanburg, în statul american din Carolina de Sud. Situația este similară la Mercedes: în Tuscaloosa (statul Alabama), producătorul german produce SUV-uri, în timp ce clasa E Limousine E și clasa S marjă introduce Mercedes în SUA.

Șeful Volkswagen, Oliver Blume, argumentează cu propriile investiții în Statele Unite. Pe lângă uzina din Chattanooga (statul Tennessee), grupul Volkswagen construiește în prezent o fabrică în Carolina de Sud și a investit „peste 10 miliarde de dolari”, a spus el. De asemenea, Blume ia în calcul să extindă fabrica din Chattanooga (statul Tennessee). Dar în cadrul VW intră și mărcile Audi și Porsche care produc doar în afara SUA și, prin urmare, ar fi grav afectate de taxele suplimentare pe importuri.

Banca elvețiană de Investiții UBS a calculat că marjele de profit ale producătorilor auto germani în SUA sunt de 6-8% pentru BMW, VW și Mercedes.

hotnews.ro

Noutați dupa tema