Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Madrid-Roma-Copşa-Mică-Paris. UE a lansat un tren care străbate şi uneşte întreaga Europă

Madrid-Roma-Copşa-Mică-Paris. UE a lansat un tren care străbate şi uneşte întreaga Europă

Lisabona, Madrid, Bordeaux, Roma, Innsbruck, Viena, Zagreb, Belgrad, Skopije, Atena, Ruse, Giurgiu, Copşa-Mică, Varşovia şi mai departe, de-a lungul şi de-a latul Europei, până înapoi în vest, la Paris.
UE vrea să facă transportul pe calea ferată mai atrăgător pentru companii şi pasageri deopotrivă până la sfârşitul acestui deceniu.

Connecting Europe Express a plecat deja din Lisabona şi merge în direcţia cea bună pentru a netezi legăturile problematice, scrie Deutsche Welle.Traseul de ieri i-a adus pe călători pe meleaguri italiene după ce aceştia au avut în ziua anterioară un itinerariu perfect al vinului francez.

Connecting Europe Express a pornit într-o călătorie de 20.000 de kilometri ca ambasador al aspiraţiilor feroviare europene, dar şi ca detector de probleme. Iar prima nu s-a lăsat mult timp aşteptată. La graniţa cu Franţa a fost nevoie de un tren nou din cauza diferenţei de encartament. Distanţa dintre şinele de tren este cea mai veche problemă pentru trenurile europene internaţionale. Zeci de reţele s-au dezvoltat independent şi încă interacţionează doar marginal, iar acest lucru se vede în regulile diferite pentru pasageri, în preţuri şi orar.
Însă UE crede că a venit momentul schimbării. Tot mai mulţi călători preferă trenul în locul autobuzului sau avionului. Apar tot mai multe proiecte pilot pentru testarea noilor tehnologii în digitalizare şi automatizare. Connecting Europe Express are ca scop şi evidenţierea avantajelor transportului cu trenul. Călătoria durează o lună şi va fi nevoie de trei trenuri pentru a treversa 26 de state.

Proiectul este punctul culminant al ceea ce UE a numit “anul european al căilor ferate”. Până la sfârşitul deceniului, Uniunea ar vrea să dubleze numărul de rute de mare viteză, eforturile cele mai mari concentrându-se pe conectarea marilor oraşe. Este încurajată astfel forma de transport care în UE produce mai puţin de 1% din gazele cu efect de seră din cadrul sectorului de profil.

Transportul aerian este de patru ori mai poluant. Expresul Connecting Europe ar trebui să intre în România pe la Giurgiu-Ruse pe 17 septembrie, trenul urmând să treacă a doua zi prin Braşov, Sibiu, Copşa-Mică, Cluj, Oradea, Arad, Curtici şi de acolo mai departe în Ungaria.
Mediafax.ro

Noutați dupa tema