Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Eurobarometru: Televiziunea, sursa principală de ştiri, europenii au încredere în media tradiţională

Eurobarometru: Televiziunea, sursa principală de ştiri, europenii au încredere în media tradiţională

Televiziunea domină cu 75% şi este principala sursă de ştiri, în special pentru europenii cu vârsta de peste 55 de ani, arată un Eurobarometru. Cetăţenii europeni au încredere în mass-media tradiţională (radio, televiziune sau presa scrisă), mai mult decât în platformele online.
În general, posturile publice de radio şi de televiziune sunt sursele de ştiri în care cetăţenii au cea mai mare încredere în Uniune (49%); următoarele sunt presa scrisă (39%) şi posturile private de radio şi de televiziune (27%)
Eurobarometrul analizează deprinderile oamenilor în domeniul mass-media, încrederea pe care o au în iverse surse de informaţii, dar şi atitudinile lor faţă de ameninţarea dezinformării.
Ştirile care prezintă cel mai mare interes pentru cetăţeni sunt subiectele politice naţionale, declară 50% dintre respondenţi. Chestiunile europene şi internaţionale (46%) sunt pe locul trei, cu un procentaj similar cu cel al ştirilor locale (47%).
72% dintre respondenţi îşi amintesc că au citit, văzut sau ascultat recent o ştire despre Uniunea Europeană, fie în presă, pe internet, la televizor sau la radio. 57% dintre ei au citit, văzut sau auzit recent o informaţie despre Parlamentul European.
Procentajul oamenilor care-şi amintesc de ştirile referitoare la Uniune variază între 57% în Franţa şi 90% în România. În ceea ce priveşte ştirile referitoare la Parlamentul European, procentajul variază între 39% în Franţa şi 85% în Malta.
Televiziunea domină cu 75% şi este principala sursă de ştiri, în special pentru europenii cu vârsta de peste 55 de ani. Pe locul doi, cu un procentaj simţitor mai mic, se află platformele de ştiri online (43%), radioul (39%) şi platformele de comunicare socială şi blogurile (26%). Presa scrisă vine pe locul cinci: unul din cinci respondenţi (21%) menţionează că ziarele şi revistele sunt principala lor sursă de ştiri. Pe de altă parte, respondenţii tineri folosesc într-o proporţie mult mai mare platformele de comunicare socială şi blogurile pentru ştiri (46% dintre persoanele cu vârsta între 15 şi 24 de ani faţă de 15% dintre persoanele de peste 55 de ani).
Deşi sursele tradiţionale de ştiri, în special televiziunea, sunt importante, 88% dintre respondenţi consultă cel puţin unele ştiri online pe telefon, calculator sau laptop. 43% dintre respondenţi folosesc site-ul sursei de ştiri (de exemplu site-ul unui ziar) pentru a accesa ştiri online, iar 31% citesc articole sau postări care apar online pe reţelele lor de comunicare socială. Accesarea postărilor cu ştiri pe platformele lor de comunicare socială este importantă într-o măsură şi mai mare pentru tineri (43% dintre persoanele cu vârsta între 15 şi 24 de ani faţă de 24% dintre persoanele de peste 55 de ani).
Consultarea ştirilor online contra plată continuă să fie o excepţie: 70% dintre cei care accesează ştiri online consultă doar ştiri sau servicii de ştiri disponibile gratuit.
Cetăţenii europeni au încredere în mass-media tradiţională (radio, televiziune sau presa scrisă), inclusiv în prezenţa lor online, mai mult decât în platformele de ştiri online şi în canalele online de comunicare socială. 49% dintre respondenţi se aşteaptă ca posturile publice de radio sau televiziune să le furnizeze ştiri demne de încredere, indiferent de formatul ales (tradiţional sau online). Următoarea sursă de ştiri în ordinea preferinţelor este presa scrisă, cu 39%. Pe de altă parte, posturile private de televiziune şi de radio sunt considerate de 27% dintre respondenţi drept surse de ştiri de încredere. Polonia este un caz aparte: este singura ţară în care populaţia consideră că posturile private de radio şi de televiziune sunt sursa de ştiri care prezintă cea mai mare încredere. Respondenţii din Ungaria arată o neîncredere şi mai radicală în sursele tradiţionale de ştiri în general. Ei consideră că o altă sursă de ştiri prezintă cea mai mare încredere: „persoanele, grupurile sau prietenii urmăriţi pe platformele de comunicare socială”.

Importanţa încrederii este evidenţiată şi atunci când respondenţii sunt întrebaţi ce i-ar convinge să deschidă un articol de ştiri online. 54% se simt motivaţi dacă titlul corespunde intereselor lor, iar 37% spun că este important să aibă încredere în serviciul de ştiri care postează articolul respectiv.
Peste un sfert dintre respondenţi (28%) consideră că, în ultimele şapte zile, au fost expuşi „des” sau „foarte des” la dezinformare şi ştiri false. Cifra atinge cote maxime în Bulgaria, cu 55% dintre respondenţi, iar Olanda se află la polul opus: doar 3% dintre respondenţi consideră că au fost expuşi „foarte des” şi 9% „des” la dezinformare sau ştiri false.
Majoritatea respondenţilor sunt încrezători că pot recunoaşte dezinformarea şi ştirile false: 12% se simt „foarte încrezători” şi 52% „întrucâtva încrezători”. Nivelul de încredere în posibilitatea de a face distincţia dintre ştirile adevărate şi cele false scade cu vârsta şi creşte cu nivelul de educaţie.
Eurobarometrul Flash prezintă o analiză a surselor media folosite de cetăţeni şi a obiceiurilor lor în domeniul mass-media. El ia în considerare atât mass-media tradiţională, cât şi cea online. Ipsos European Public Affairs a contactat un eşantion reprezentativ de cetăţeni din Uniunea Europeană, în vârstă de cel puţin 15 ani, în fiecare dintre cele 27 de ţări ale Uniunii Europene. Între 26 aprilie şi 11 mai, au fost realizate 52.347 de interviuri prin tehnologia de interviuri online asistată de calculator (CAWI), folosind grupurile online Ipsos şi reţeaua lor de parteneri.

Mediafax.ro

Noutați dupa tema