Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Defecte de artă

Defecte de artă

Oamenii se aşteaptă ca operele de artă să reziste multă vreme, însă nu aşa stau lucrurile întotdeauna, acestea începând să se deterioreze şi creând astfel probleme muzeelor în care sunt expuse sau proprietarilor lor.
Un exemplu de lucrare care a avut nevoie de reparaţii este „The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living” a artistului Damien Hirst, scrie BBC. Lucrarea, un acvariu mare închis în care se află un rechin, a fost creată în 1991, dar nu a fost realizată corect. Mai precis, soluţia aleasă pentru conservare nu a fost potrivită, rechinul deteriorându-se până în punctul în care a trebuit înlocuit în anii 2000, de această dată Hirst colaborând cu specialişti în conversare de la Muzeul de Istorie Naturală din Londra. Un alt caz este cel al lucrării „Construction in Space: Two Cones” din 1937 a artistului Naum Gabo, care fiind confecţionată dintr-un material nou pentru sculpturi la vremea aceea, plasticul, s-a făcut între timp bucăţi, astfel încât muzeul care o deţine nu o mai poate expune decât prin intermediul unor poze sau al unor copii.
În alte cazuri, tehnologia folosită de artist creează probleme în viitor, cum ar fi seria „Video Flag” a artistului Nam June Paik din anii ʼ80. Fiecare lucrare din cadrul acesteia este formată din 84 de televizoare cu tub catodic care redau imagini neclare ce alcătuiesc imaginea de steag. Soluţia aleasă în această situaţie pentru lucrarea „Video Flag Z” de către muzeul care o deţine a fost mai întâi să cumpere televizoare similare câtă vreme s-au mai găsit, apoi să folosească ecrane care să semene cu acestea.
Uneori însă, operele de artă sunt gândite de la început să se deterioreze şi să fie refăcute, cum ar fi sculptura „Gnaw” din 1992 a artistei Janine Antoni, care constă din două cuburi, unul de ciocolată şi unul de untură, sculptate de autoare cu dinţii. Ori de câte ori este expusă, lucrarea trebuie refăcută, folosindu-se pentru aceasta mulaje puse la dispoziţie de către Antoni.

businessmagazin.ro

Noutați dupa tema