Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Un robot de la Hyundai încarcă maşinile electrice

Un robot de la Hyundai încarcă maşinile electrice

Compania coreeană a prezentat la salonul de mobilitate de la Seul un încărcător automat robotizat sofisticat care evită orice intervenţie umană la reîncărcarea maşinii.
A devenit imediat o mică vedetă a salonului de mobilitate de Seul, care se va încheia pe 9 aprilie. Este Robotul de Încărcare Automatică (ACR), un adevărat automat conceput şi construit de Hyundai capabil să conecteze cablul coloanei la portul de încărcare al unui vehicul electric şi să îl scoată odată ce operaţiunea de încărcare a bateriei a fost finalizată, făcându-l complet automatizat.

„ACR va ajuta la facilitarea încărcării vehiculelor electrice – a declarat Dong Jin Hyun, şeful Laboratorului de Robotică al Hyundai Motor Group – în special în medii întunecate sau cu obstacole. De asemenea, robotul va îmbunătăţi accesibilitatea, în special pentru persoanele cu dificultăţi de mobilitate, care ar putea găsi impedimente având în vedere cablurile mai groase şi mai grele pentru încărcare rapidă”.
Pentru a găsi conceptul potrivit, Hyundai a construit o staţie de vehicule electrice la centrul său de cercetare şi dezvoltare, unde inginerii i-au evaluat performanţa în diferite condiţii.

Robotul de încărcare automată Hyundai va funcţiona cu o tehnologie software specifică care poate lua în considerare mai multe variabile pentru realimentare, inclusiv poziţia de parcare a vehiculului, forma portului de încărcare, condiţiile meteorologice, potenţialele obstacole şi greutatea cablului de încărcare.

Algoritmul dezvoltat de compania coreeană aplică roboţilor tehnologia AI bazată pe camere 3D: se lucrează în continuare pe acest subiect, cum ar fi capacitatea ACR de a rezista la intemperii prin gradul de protecţie IP65 împotriva apei şi prafului.

Pentru detectarea obstacolelor staţionare şi în mişcare, pentru prevenirea accidentelor a fost instalat un dispozitiv de siguranţă cu senzor laser integrat.

mediafax.ro