Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Zborul cu avionul rămâne mai ieftin faţă de mersul cu trenul în Europa / România, una din puţinele excepţii: e mai ieftin trenul, dar durează o eternitate / Situaţia completă

Zborul cu avionul rămâne mai ieftin faţă de mersul cu trenul în Europa / România, una din puţinele excepţii: e mai ieftin trenul, dar durează o eternitate / Situaţia completă

Zborul cu avionul este dăunător pentru mediu, dar mersul cu trenul în Europa este dăunător pentru contul bancar, potrivit unui nou studiu Green Peace. Totuşi ţara noastră este una din puţinele excepţii. Trenurile pe rutele interne sunt mai ieftine ca zborurile, dar durează o eternitate.
Călătoriile cu trenul în Europa sunt cu 71% mai scumpe decât zborul cu avionul, potrivit unui studiu realizat de Greenpeace. Raportul a comparat preţurile zborurilor şi ale trenurilor pe 112 rute europene şi a constatat că, în doar 23 de cazuri, mersul cu trenul a fost mai ieftin decât zborul.

Din cauza "subvenţiilor de care beneficiază companiile aeriene, acestea pot oferi preţuri nerezonabil de mici", susţine Greenpeace. Optzeci la sută dintre rutele analizate în studiu sunt operate de companii aeriene low-cost.

Situaţia din România

"Reţeaua de trenuri din România este densă, ieftină, dar veche şi lentă. Singura legături directe permanente cu alte ţări sunt rutele către Budapesta şi mai departe spre Viena, deservite de două trenuri de noapte pe zi, şi alte câteva trenuri transfrontaliere.

De la începutul lunii iunie până la începutul lunii octombrie, există un tren de noapte direct de la Bucureşti la Istanbul, şi doar din iunie până în septembrie un tren de zi către capitala Bulgariei, Sofia.

Pentru rutele Viena-Bucureşti şi Bucureşti-Sofia, cele mai ieftine tarife Ryanair sunt mai ieftine decât cele mai ieftine tarife de tren. Trenul este întotdeauna mai ieftin spre Budapesta - o rută care nu este operată de companiile aeriene low-cost.

Există multe rute de zboruri interne în România. În general, trenul este mai ieftin decât zborurile interne, dar o călătorie care traversează ţara poate fi uşor să dureze mai mult de 12 ore", se arată în raportul Green Peace.

Mediafax.ro

Noutați dupa tema