Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Franța ocupă locul 7 printre cei mai mari parteneri comerciali ai Moldovei în UE, iar în 2024 volumul comerțului bilateral a crescut cu 1,5%, până la 260,4 milioane de dolari americani

Franța ocupă locul 7 printre cei mai mari parteneri comerciali ai Moldovei în UE, iar în 2024 volumul comerțului bilateral a crescut cu 1,5%, până la 260,4 milioane de dolari americani

Aceste date au fost prezentate de Ministerul Economiei, Dezvoltării și Digitalizării, care a menționat că, pentru comparație, în 2017, schimburile comerciale dintre cele două țări au fost de 163,5 milioane de dolari. „Aceste date arată că parteneriatul economic dintre Moldova și Franța se dezvoltă și se consolidează constant pe măsură ce țara noastră avansează pe calea integrării europene”, a declarat ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Doina Nistor. Potrivit acesteia, principalele produse exportate în Franța sunt cabluri și fire, nuci, mobilă, costume pentru femei, fructe uscate și vin. În plus, Moldova exportă produse din fier și oțel, sticle, flacoane etc. Importurile din Franța sunt reprezentate în principal de automobile, produse cosmetice și parfumuri, apă de toaletă, medicamente, tractoare, insecticide și produse alimentare. În Moldova sunt înregistrate 213 companii cu capital francez, cu un volum total al investițiilor de aproximativ 172,5 milioane de lei. Potrivit Ministerului Economiei, Dezvoltării și Digitalizării, un pas important în consolidarea relațiilor economice dintre cele două țări a fost semnarea, la 7 martie 2024, la Paris, în cadrul vizitei de lucru a președintei Maia Sandu, a Foii de parcurs pentru cooperarea economică între Moldova și Franța pentru perioada 2024-2029. Documentul vizează alinierea legislației moldovene la standardele Uniunii Europene, crearea de noi oportunități pentru mediul de afaceri și consolidarea poziției țării în contextul economic european. De asemenea, acesta subliniază importanța intensificării comerțului, a atragerii investițiilor reciproce, a digitalizării sectorului public și a introducerii serviciilor electronice. România ocupă primul loc în lista principalilor parteneri comerciali ai Moldovei în Uniunea Europeană. Pe locul 2 se află Germania, pe locul 3 Italia, pe locul 4 Polonia, pe locul 5 Cehia și pe locul 6 Bulgaria. // 15.08.2025 – InfoMarket.

Noutați dupa tema