Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova, companiile aeriene vor comunica în prealabil datele pasagerilor unei unități speciale a Poliției de Frontieră.

În Moldova, companiile aeriene vor comunica în prealabil datele pasagerilor unei unități speciale a Poliției de Frontieră.

Acest lucru este stipulat într-un proiect de lege elaborat de Ministerul de Interne privind utilizarea datelor din registrul cu numele pasagerilor. Conform proiectului, operatorii de transport aerian vor transmite date despre toți pasagerii tuturor zborurilor - atât cei care pleacă din Moldova, cât și cei care sosesc în Moldova, inclusiv cei care tranzitează țara. Datele vor fi transferate imediat ce apar informațiile relevante, dar nu mai devreme de 48 de ore și nu mai târziu de 24 de ore înainte de plecarea programată; imediat după închiderea zborului, adică imediat după îmbarcarea pasagerilor în aeronava care se pregătește pentru decolare și atunci când pasagerii nu pot urca sau coborî; dacă nu sunt disponibile date privind înregistrarea pasagerilor, transportatorul aerian va trimite actualizări la fiecare 2 ore. Lista de informații care trebuie transferate către Poliția de Frontieră include peste 20 de categorii de date: codul de rezervare al pasagerilor și data vânzării, data zborului, datele pasagerilor (nume, prenume, data nașterii, gradul/titlul academic și alte informații), informații despre forma de plată a biletului (numerar, card de credit, valută etc.), programul de plecare/întoarcere, datele agenției de turism/agentului care a rezervat sau a cumpărat biletul, cronologia înregistrării pasagerilor și alte informații, inclusiv în cazul în care pasagerul nu s-a prezentat la zbor, datele privind bagajele, numărul total de pasageri pe zbor etc. Datele vor fi primite și prelucrate de către Poliția de Frontieră, care va ține un registru al pasagerilor, va prelucra datele și va face schimb de informații similare cu alte țări, inclusiv cu Agenția Europeană de Cooperare în materie de Aplicare a Legii. Proiectul de lege reglementează transferul de date privind pasagerii și prelucrarea acestora, inclusiv protecția datelor cu caracter personal ale pasagerilor. Datele vor fi transmise exclusiv prin metoda "push" (livrarea automată de informații personalizate) și vor fi stocate timp de 5 ani. Costurile privind implementarea proiectului vor fi acoperite parțial de Organizația Internațională pentru Migrație (OIM), cu un buget de 195 000 de dolari: acești bani vor fi utilizați pentru achiziționarea de echipamente și dispozitive speciale pentru dotarea Diviziei de colectare a datelor despre pasageri, pentru dotarea biroului și pentru organizarea de vizite de studiu și familiarizarea cu sistemul Go-Travel, care este utilizat în alte țări. Software-ul pentru acest sistem a fost furnizat gratuit de către ONU. Începând cu al treilea an de exploatare, Moldova va contribui la întreținerea sistemului, ca toate cele 64 de state care îl utilizează. Pentru Moldova, costurile se vor ridica la circa 2 milioane de lei pe an. Proiectul de lege este menit să prevină amenințările teroriste și alte amenințări la adresa securității. Consultările pe marginea proiectului sunt deschise până la 12 iulie: https://goo.su/sPezB. // 29.06.2023 - InfoMarket

Noutați dupa tema