Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Până în 2026, Moldova intenționează să reducă numărul de drumuri "rele" cu 15%, să pregătească un studiu de fezabilitate pentru proiectul de construcție a autostrăzii Iași-Chișinău-Odessa și să reducă numărul de accidente rutiere cu 10%.

Până în 2026, Moldova intenționează să reducă numărul de drumuri "rele" cu 15%, să pregătească un studiu de fezabilitate pentru proiectul de construcție a autostrăzii Iași-Chișinău-Odessa și să reducă numărul de accidente rutiere cu 10%.

Acest lucru este stipulat în Planul Național de Dezvoltare pentru 2024-2026 și în planul de acțiuni al guvernului pentru 2024, în ceea ce privește domeniile de activitate care intră în competența Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale. Ministerul a organizat prima rundă de consultări publice pe marginea proiectelor acestor planuri, dedicând reuniunea obiectivelor de infrastructură rutieră. Potrivit secretarului de stat Nicolae Mîndruță, acțiunile prioritare pe care ministerul își propune să le implementeze sunt: reabilitarea, modernizarea și construcția drumurilor de acces la poduri și posturi vamale (5 drumuri de acces, circa 16 km); reducerea cu 15% a numărului de drumuri publice "proaste" și "foarte proaste"; creșterea cu 8% a lungimii drumurilor de importanță națională, îmbunătățite și reclasificate ca drumuri "bune" și "foarte bune" (circa 450 km); reducerea numărului de accidente rutiere în 2026. reducerea numărului de accidente rutiere cu 10% în 2026 față de 2023; elaborarea studiului de fezabilitate al proiectului "Construcția autostrăzii Iași-Chișinău-Odessa". Totodată, printre acțiunile importante planificate pentru anul 2024 se numără aprobarea unui șir de hotărâri de Guvern, precum și modificarea unor acte legislative. Modificările vor contribui la: îmbunătățirea siguranței rutiere, consolidarea capacității de gestionare a rețelei de drumuri naționale, atragerea de resurse financiare suplimentare pentru continuarea reabilitării drumurilor locale, conectarea rețelelor naționale de transport la rețeaua europeană TEN-T etc. În special, se preconizează aprobarea Programului național de siguranță rutieră și a Programului de implementare a Strategiei de mobilitate până în 2030, aprobarea Regulamentului privind clasificarea siguranței rețelei rutiere etc. De menționat că Ministerul a planificat 4 întâlniri cu reprezentanții instituțiilor de stat, partenerilor de dezvoltare, asociațiilor de afaceri în cadrul consultărilor pe marginea celor 2 proiecte menționate mai sus, selectând 4 segmente pentru discuții: infrastructura de transport, dezvoltarea regională și locală și infrastructura de alimentare cu apă și canalizare, transport, construcții și dezvoltare urbană. // 16.11.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema