Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

„Tekwill Junior Amdassadors” și-a desemnat câștigătorii! Iată care sunt echipele învingătoare

„Tekwill Junior Amdassadors” și-a desemnat câștigătorii! Iată care sunt echipele învingătoare

Competiția „Tekwill Junior Ambassadors” și-a desemnat câștigătorii! 67 de echipe de la 30 de școli din țară și-au pus în practică abilitățile digitale și creativitatea, dezvoltând proiecte originale și inventive pentru concurs. Fie că au ales să creeze coperte pentru cărți și semne de carte, identitatea turistică vizuală a unei localități sau identitatea vizuală a unei companii autohtone, echipele învingătoare au fost premiate cu diferite gadgeturi digitale și materiale promoționale. Competiția a fost disponibilă pentru elevii și profesorii de la instituțiile de învățământ care fac parte din proiectul „Tekwill în fiecare școală” și studiază disciplina obțională de „Design Grafic”, în anul academic 2020-2021. „Tekwill Junior Ambassadors” s-a desfășurat cu suportul financiar oferit de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională, Guvernul Suediei, EU4Moldova și PNUD Moldova, în parteneriat cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al RM.
Scott Hocklander, șeful misiunii USAID în Moldova:Tinerii bine educați sunt capabili să-și construiască un viitor mai sigur pentru ei, pentru familiile lor, pentru comunitățile și țara lor. Este emoționant să vezi atâtea idei originale dar și modul în care elevii au folosit tehnologia și noile abilități dezvoltate pentru a marca o diferență în comunitate. Îi felicit pe toți profesorii care i-au ghidat pe acești elevi pe parcursul competiției.  USAID Moldova implementează proiecte pentru  tinerii din toată Moldova pentru a le oferi mai multe oportunități de angajare. Sistemul educațional ar trebui să le permită tuturor tinerilor să dobândească o educație ca să-și dezvolte abilitățile necesare pentru a fi membri eficienți pentru societate.”
Anna Lyberg, ambasadoarea Suediei în Republica Moldova: „M-am bucurat să văd toate aceste proiecte creative din partea elevilor. Și, de asemenea, sunt bucuroasă să văd că mai mult de jumătate dintre participanți sunt fete care joacă un rol activ în competiție și care aspiră să devină viitori ambasadori digitali. Mă inspiră să cred că acești tineri pot aduce valoare adăugată viitorului Moldovei și mai multă culoare și o nouă identitate vizuală pentru localitățile și organizațiile din Moldova. Împreună cu USAID, Suedia a fost un partener de frunte în dezvoltarea sectorului IT al Republicii Moldova. Cred că educația este răspunsul cheie la prosperitatea oricărei țări. Prin programe precum „Tekwill în fiecare școală”, elevii din toată țara au posibilitatea de a-și dezvolta abilitățile și de a deveni mai bine pregătiți pentru provocările și cerințele pieții  muncii.”
Ana Chirița, Directoare, Proiecte Strategice, ATIC: „Proiectele pe care le-am văzut în concurs ne demonstrează că, de pe băncile școlii, tinerii dezvoltă abilități excelente în domeniul tehnologiilor informaționale. Ne dorim ca și în continuare să-i ajutăm să evolueze și să se implice la fel de mult în proiectele pe care le pregătim. Când am început programul de formare din cadrul „Tekwill în Fiecare Școală”, scopul nostru a fost să-i ajutăm să înțeleagă mai bine tehnologiile informaționale și să descopere oportunitățile pe care acest domeniu le poate oferi tuturor. Rezultatele ne arată că acest lucru ne-a reușit!”
În perioada 03 martie – 13 aprilie, elevii din clasele gimnaziale și liceale au avut posibilitatea de a participa la concurs în echipe de câte 2-4 persoane, prezentând produse originale la una dintre cele trei categorii ale regulamentului. Proiectele au fost prezentate online, fiind realizate, la alegere, în programele Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Inkscape sau GIMP. Dosarele depuse au fost evaluate de un juriu specializat. Premiile au fost oferite pentru fiecare subcategorie tematică și pentru fiecare treaptă de învățământ școlar (gimnazial și liceal). Astfel, pentru locul I, fiecare membru al echipei câștigătoare s-a ales cu o tabletă, pentru locul II- câte un e-book, iar câștigătorii locului III – câte o pereche de căști bluetooth. Totodată, toți membrii echipelor participante au primit în dar materiale promoționale cu brandul „Tekwill în fiecare școală”.
Câștigătorii locului I la categoria „Identitatea turistică vizuală pentru localitățile din Republica Moldova” au fost desemnați:

  • Liceu – echipa „Galateea”, Liceul Teoretic „Mihail Sadoveanu”, Călărași
  • Gimnaziu – echipa „Inari Team”, Liceul Teoretic „Măgdăcești” r. Criuleni
La categoria „Coperte pentru cărți și semne de carte”, câștigători au fost desemnați:
  • Liceu – echipa „Design Addicts”, Liceul Teoretic Republican „Aristotel”, Chișinău
  • Gimnaziu – echipa „Inspiră”, Instituția Privată Liceul „Da Vinci”, Chișinău
La categoria „Identitatea vizuală a unei companii autohtone micro, mici și mijlocii (IMM)”, locul I au câștigat:
  • Liceu – echipa „Inițiatorii”, Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Căușeni
  • Gimnaziu – echipa „Real Design”, Liceul Teoretic „Mihai Sadoveanu”, Călărași
Tatiana Alexeev, manager de proiect „Tekwill în fiecare școală”: „Prin intermediul concursului „Tekwill Junior Ambassadors” ne-am propus să identificăm și să promovăm dezvoltarea competențelor digitale și creative în rândul elevilor, pentru ca aceștia să fie mai pregătiți pentru profesiile viitorului. În același timp, astfel vrem să-i motivăm să participe și la alte competiții pe care le organizăm în mod regulat, pentru a le oferi posibilitatea de a-și testa capacitățile și de a-i face să înțeleagă toate oportunitățile și beneficiile pe care tehnologiile informaționale le oferă. Le mulțumim tuturor participanților și îi încurajăm să ne urmărească pe pagina noastră de facebook pentru a fi la curent cu ultimele noutăți și evenimente pe care le pregătim.”
În prezent, proiectul „Tekwill în fiecare școală” este implementat în 77 de instituții de învățământ general din Republica Moldova, iar numărul membrilor va crește până la 234 școli începând cu noul an școlar.
 
Despre „Tekwill în fiecare școală”
Dezvoltarea proiectului „Tekwill în fiecare școală” a fost posibilă prin mobilizarea eforturilor financiare ale sectorului privat și ale cetățenilor țării din Moldova sau diasporă (în cadrul campaniei de finanțare participativă a proiectului TwentyTu, a cărui start a fost dat în 2018), precum și a partenerilor externi de dezvoltare – USAID Moldova, Suedia, EU4Moldova și PNUD Moldova. De asemenea, proiectul este dezvoltat în colaborare cu Ministerului Educației, Culturii și Cercetării. Pe termen lung, proiectul are misiunea de a pune în valoare capitalul uman al Republicii Moldova și de a crește o generație de oameni care să creeze acasă, în Moldova, produse și servicii care să răspundă provocărilor social-economice naționale și globale.
 
 

Noutați dupa tema