Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

CONCURS pentru profesori: Încurajează-ți elevii să descopere standardele de muncă decentă și câștigă premii!

CONCURS pentru profesori: Încurajează-ți elevii să descopere standardele de muncă decentă și câștigă premii!

Educația nu se limitează la disciplina predată în clasă; fiecare profesor știe că, pe lângă cunoștințele academice, este esențial să-i pregătim pe elevi și pentru viața de adult și cetățean responsabil. Unul dintre cele mai importante aspecte în această pregătire este informarea lor cu privire la drepturile și responsabilitățile pe care le vor avea ca viitori angajați.
Pentru a sprijini această misiune, Programul EU4Youth lansează quiz-ul „Standarde fundamentale de lucru pentru informarea angajaților”  – un instrument educațional creat pentru a ajuta tinerii din Moldova să înțeleagă ce înseamnă un mediu de muncă sigur și echitabil.

Link la QUIZ - https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdZDymWrHGG6eM00yeIP9ewgJBMmLab1B-N_Ln7twzqPSbWqA/viewform

În perioada 30 octombrie – 30 noiembrie 2024, elevii din Republica Moldova sunt invitați să completeze acest quiz, care îi va ajuta să înțeleagă mai bine conceptul de muncă decentă, drepturile lor în calitate de viitori angajați și cum să navigheze cu încredere în piața muncii. Inițiativa își propune să promoveze standardele de lucru etice și sigure, pregătind astfel tinerii pentru o tranziție lină în viața profesională.
 
Premii pentru cei mai implicați profesori
Pentru ca elevii să înțeleagă mai bine ce înseamnă un mediu de muncă echitabil, profesorii sunt încurajați să integreze, în cadrul orelor de dirigenție, subiectul standardelor fundamentale de lucru. Aceste discuții sunt esențiale pentru a le oferi elevilor nu doar cunoștințe teoretice, ci și o mai bună înțelegere a modului în care sunt aplicate acestea în viața reală. Exemplele concrete și posibilele situații pe care le-ar putea întâlni elevii în calitate de viitori angajați îi vor ajuta să fie  mai bine pregătiți și să aprecieze importanța unui mediu de lucru corect. Iar pentru consolidarea cunoștințelor dobândite la acest subiect, profesorii îi pot îndemna pe elevi să completeze quizul „Standarde fundamentale de lucru pentru informarea angajaților”.

Profesorii care vor încuraja cel mai mare număr de elevi să completeze acest chestionar vor avea ocazia să câștige și premii. În primii pași de completare a quiz-ului, elevii vor indica numele profesorului cu care au discutat despre acest chestionar, iar ulterior, aceste date vor fi analizate, iar câștigătorii – premiați.

  • Premiul „Mentor Desăvârșit”: Acordat profesorilor care reușesc să convingă 40 sau mai mulți elevi să finalizeze quizul și să desfășoare o lecție de dirigenție despre „Standarde fundamentale de lucru pentru informarea angajaților. Lecția ținută va fi confirmată printr-un certificat emis de administrația școlii.
  • Premiul „Catalizatorul Schimbării”: Acordat profesorilor care reușesc să convingă între 30 și 39 de elevi să finalizeze testul.
  • Premiul „Arhitectul Impactului”: Acordat profesorilor care reușesc să convingă între 20 și 29 de elevi să finalizeze testul.
  • Premiul „Steaua Călăuzitoare”: Acordat profesorilor care reușesc să convingă între 10 și 19 elevi să finalizeze testul.
Quiz-ul „Standarde fundamentale de lucru pentru informarea angajaților” oferă elevilor ocazia de a se familiariza cu standardele unui loc de muncă etic și sigur. Prin completarea acestuia, elevii vor învăța să recunoască drepturile de care trebuie să se bucure la locul de muncă și să fie mai bine pregătiți pentru a se proteja de eventuale abuzuri sau încălcări.
 
Pentru a afla mai multe despre participarea la quiz, poți consulta regulamentului acestuia aici.
Despre Programul EU4Youth Faza a III-a: Ocuparea forței de muncă și antreprenoriat în rândul tinerilor
Programul EU4Youth Faza a III-a: Ocuparea forței de muncă și antreprenoriat în rândul tinerilor, finanțat de Uniunea Europeană și de Ministerul Afacerilor Externe al Lituaniei, este implementat de Agenția Centrală de Management a Proiectelor (CPVA) în țările Parteneriatului estic. Acestea includ Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Moldova și Ucraina. Programul se va derula până la mijlocul anului 2025 și vizează furnizarea de asistență tehnică organizațiilor guvernamentale și neguvernamentale în vederea combaterii șomajului în rândul tinerilor și a îmbunătățirii capacității de ocupare a forței de muncă.

Noutați dupa tema