Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Investițiile inițiale în proiectul de construcție a unui centru logistic multimodal în Berești sunt estimate la 18 milioane de euro

Investițiile inițiale în proiectul de construcție a unui centru logistic multimodal în Berești sunt estimate la 18 milioane de euro

Acest lucru a fost anunțat de Kent Busk, reprezentant al Seaport Group BV, în cadrul Forumului imobiliar. El a prezentat proiectul investitorilor participanți la forum, care a avut loc în cadrul Moldova Business Week 2024, și a vorbit despre modul în care acest centru logistic feroviar va contribui la conectarea Moldovei la rețeaua globală de transport și logistică. De asemenea, în cadrul forumului au fost discutate programele guvernamentale de sprijinire a proiectelor de acest tip și posibilele opțiuni de finanțare din partea donatorilor, cum ar fi Banca Europeană de Investiții. Centrul logistic multimodal de la Berești este planificat să fie construit pe baza nodului feroviar de mărfuri de la Ungheni, construit în 1960, dar în lipsa investițiilor acesta funcționează doar parțial. Stația de la Berești dispune de linii de cale ferată cu ecartament larg (estic) și cu ecartament european și este situată aproape de granița cu România, asigurând legături de transport est-vest și viceversa. Kent Busk a declarat că, potrivit evaluării preliminare a companiei Seaport Group BV, care elaborează un studiu de fezabilitate al proiectului cu sprijinul USAID, investiția inițială pentru prima fază de construcție și lansare a centrului logistic multimodal din Berești este estimată la 18 milioane de euro. Cea mai mare parte a fondurilor urmează să fie cheltuită pentru construcția pe teritoriul centrului logistic și pentru infrastructura de legătură. Centrul logistic multimodal este propus să fie construit pe un teren de aproximativ 18 ha aflat în proprietatea statului și dotat cu căi de acces feroviare și rutiere, macarale pentru containere, platforme de încărcare și descărcare, depozite etc. Studiul de fezabilitate pregătit de USAID va oferi guvernului o viziune clară și măsurile care trebuie luate pentru a atrage investiții și a dezvolta acest centru logistic regional. În același timp, secretarul de stat al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Viorel Garaz, a declarat că dezvoltarea centrului logistic este o necesitate critică pentru Republica Moldova, dar și pentru partenerii regionali. Este important că acest centru logistic va fi construit în Ungheni, o regiune nouă, și nu într-una din regiunile tradiționale căutate de investitori, cum ar fi Chișinău sau Bălți. Acest lucru va crea noi oportunități de afaceri și locuri de muncă pentru populația locală, a spus el. Studiul de fezabilitate va fi finalizat până la sfârșitul anului, după care guvernul va putea iniția o licitație pentru selectarea investitorilor pentru construcția centrului. // 17.09.2024 – InfoMarket

Noutați dupa tema