
A intrat în vigoare Regulamentul privind obligațiile de raportare și transparența în activitățile administratorilor și ale fondurilor de pensii facultative.
Documentul aprobat de Consiliul de administrație al CNPF a fost publicat în Monitorul Oficial din 21 februarie. Acesta stabilește conținutul, forma, întocmirea, prezentarea și publicarea rapoartelor privind administratorii și fondurile de pensii facultative gestionate de aceștia. Sunt stipulate termenele de raportare săptămânală, lunară și anuală pentru administrator și pentru fiecare fond de pensii administrat de acesta. Un capitol separat stabilește obligațiile de informare și transparență. De exemplu, administratorul este obligat să publice un raport anual de activitate pe site-ul său web, lunar - să raporteze pe site-ul web despre fiecare fond de pensii (numărul de participanți, structura pe sexe și vârste, valoarea contribuțiilor brute, structura portofoliului de investiții), săptămânal - informații despre activul net al fiecărui fond de pensii. De asemenea, sunt stipulate obligațiile de informare a participanților și cerințele privind materialele promoționale. De exemplu, orice material publicitar trebuie să conțină informații despre identitatea administratorului, IDNO, nume, locație, date de licență etc. Este interzisă evaluarea realizărilor viitoare ale unui fond de pensii; compararea realizărilor sau a oricăror alte aspecte ale diferitelor fonduri de pensii; utilizarea declarațiilor participanților anteriori, actuali sau potențiali, precum și a formulărilor care pot genera interpretări discreționare, cum ar fi "cel mai mare", "cel mai bun fond de pensii" etc. // 21.02.2023 – InfoMarket