Guvernul a aprobat un pachet de dereglementare pentru a reduce barierele birocratice și cerințele pentru întreprinderi.

Guvernul a aprobat un pachet de dereglementare pentru a reduce barierele birocratice și cerințele pentru întreprinderi.

Mai exact, la inițiativa Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, cabinetul de miniștri a aprobat așa-numitul Pachet de Dereglementare, care introduce schimbări semnificative în domeniul tehnologiei informației, digitalizării și comunicațiilor electronice. Pachetul se referă, de asemenea, la relațiile de muncă și la controlul de stat asupra activităților de afaceri. Potrivit noilor prevederi ale actului, în primii trei ani de activitate a întreprinderilor mici și mijlocii, organul de control nu va avea dreptul să impună sancțiuni sau măsuri restrictive, cu excepția cazului în care antreprenorul a comis infracțiuni grave sau repetate. De asemenea, legea va include obligația de a înregistra nota de motivare în Registrul de stat al controalelor și obligația de a prezenta "liste de verificare". Astfel, tipul de inspecție va fi anunțat în prealabil și se va reduce numărul de inspecții nejustificate și neanunțate. În același timp, persoana supravegheată va avea dreptul de a fotografia și înregistra video acțiunile inspectorului. "Modificările de reglementare au ca scop reducerea barierelor birocratice și reducerea sarcinii administrative. Inspecția agenților economici este o problemă majoră pentru antreprenori, în special pentru start-up-uri, deoarece implică riscul de abuz și corupție", a declarat vicepremierul și ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba. În sectorul digitalizării, tehnologiilor informaționale și comunicațiilor electronice, noile reglementări prevăd că instalațiile rețelelor de comunicații electronice nu sunt considerate bunuri imobile, cu excepția cazului în care sunt conectate permanent la teren. De asemenea, Codul Executiv va fi modificat pentru a digitaliza relațiile dintre executorii judecătorești și băncile comerciale, ceea ce va reduce costurile administrative și cheltuielile de timp. Relațiile de muncă vor fi, de asemenea, afectate de aceste modificări. De exemplu, angajatorul nu va mai fi obligat să plătească indemnizația de concediu cu cel puțin 3 zile înainte ca angajatul să plece în concediu. Banii pot fi plătiți într-o altă zi stabilită de comun acord, dar nu mai târziu de ziua de plată a lunii în care a fost luat concediul. Această modificare urmărește să echilibreze drepturile și obligațiile angajatului și ale angajatorului. În plus, în cazul persoanelor care intenționează să lucreze în serviciile de catering, se poate efectua un examen medical într-o instituție medicală publică sau privată, iar costurile vor fi acoperite din bugetul asigurării obligatorii de sănătate. Astfel, documentul eliberat de o instituție medicală va înlocui cardul medical individual sau pașaportul albastru pentru sănătate, care acum necesită examene medicale pentru angajarea în domeniul hotelier - HoReCa. // 07.03.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema