
CNPF a deschis o linie telefonică de informare pentru consumatorii de servicii financiare: 022 85 95 95 95.
Potrivit Comisiei Naționale a Pieții Financiare, cetățenii se pot adresa la acest număr pentru a raporta încălcări în sfera respectării drepturilor consumatorilor de servicii financiare. Astfel, consumatorii pot semnala abuzurile legate de contractele de asigurare; refuzul de a plăti despăgubiri/rambursări de asigurare sau nerespectarea termenelor de plată, îndeplinirea necorespunzătoare a obligațiilor de către asigurător, nerespectarea procedurilor de evaluare a daunelor; alte acțiuni ilegale ale companiilor de asigurări/intermedierilor de asigurări în relațiile cu clienții. De asemenea, consumatorii pot semnala nereguli în calcularea datoriilor restante în cadrul contractelor de împrumut încheiate cu organizații de credit nebancare (OCN); dezacord cu calcularea penalităților în cadrul contractelor de împrumut încheiate cu OCN; nereguli în convocarea adunărilor generale ale acționarilor sau încălcarea drepturilor acționarilor. Consumatorii pot solicita informații privind fondurile de investiții în curs de lichidare etc. Linia telefonică poate fi apelată, de asemenea, pentru a obține informații privind normele legislative sau pentru a împărtăși sugestii pentru îmbunătățirea sistemului de servicii financiare. CNPF va continua să monitorizeze și să analizeze posibilele consecințe negative pentru consumatorii de servicii financiare, inclusiv măsurile de eliminare a încălcărilor identificate. // 11.09.2023 - InfoMarket.