
Purcari Wineries a anunțat vânzări record pentru prima jumătate a anului 2025 - 195,4 milioane RON (≈39,1 milioane euro), o creștere de 18% față de perioada similară a anului trecut, ceea ce reprezintă cel mai bun rezultat din istoria companiei
Compania a anunțat că în trimestrul al doilea al anului 2025 vânzările au depășit 104 milioane RON (≈20,8 milioane euro), ceea ce a asigurat o creștere de 24% față de perioada similară din 2024. Marja brută s-a menținut la 45% pentru al doilea trimestru consecutiv, EBITDA a fost de 25% (49,1 milioane RON, ≈9,8 milioane euro, pentru semestru, -11% față de anul precedent), iar profitul net a ajuns la 15,6 milioane RON (≈3,1 milioane euro), în scădere cu 47% în termeni anuali din cauza volatilității valutare. Directorul general al companiei, Alexandru Filip, a remarcat: „Suntem mulțumiți de rezultatele comerciale stabile obținute în prima jumătate a anului 2025, cu o creștere puternică pe piețele cheie. În ciuda presiunii temporare asupra profitabilității, cauzată de fluctuațiile cursului valutar, continuăm să creștem amploarea, să extindem aria de vânzări și să consolidăm portofoliul de mărci. Cu sprijinul noului nostru acționar majoritar, MASPEX, și datorită stabilității asigurate de fondatorul grupului, Victor Bostan, suntem încrezători în capacitatea noastră de a asigura o creștere sustenabilă și de a crea valoare pe termen lung pentru acționari”. În prima jumătate a anului, vânzările în România au crescut cu 22% față de perioada similară a anului trecut și au reprezentat 60% din vânzările totale ale grupului, marca Purcari a generat 74% din veniturile locale, în Moldova creșterea a fost de 12% odată cu redresarea segmentului duty-free, în Bulgaria, creșterea a fost de 33% datorită extinderii în comerțul tradițional și HoReCa, pe piețele din Europa Centrală și de Est, scăderea a fost de 1% din cauza rezultatelor slabe din Polonia, Cehia și Slovacia, cu o creștere bună în țările baltice și Ucraina, pe alte piețe, creșterea a fost de 25% datorită tranzacțiilor din MENA și noilor parteneriate, precum și investițiilor în Europa de Vest, Asia și America. Veniturile grupului au fost de 195,4 milioane RON (≈39,1 milioane EUR), profitul brut a ajuns la 87,2 milioane RON (≈17,4 milioane EUR), EBITDA - 49,1 milioane RON (≈9,8 milioane euro), profitul net - 15,6 milioane RON (≈3,1 milioane euro). Rezultatele ofertei voluntare de răscumpărare a acțiunilor în iulie 2025 au modificat structura capitalului social: grupul polonez MASPEX a achiziționat 72,8% din acțiuni și a devenit acționar majoritar, fondatorul grupului, Victor Bostan, a păstrat 15% din acțiuni și rămâne al doilea acționar ca mărime, iar peste 3000 de investitori instituționali și privați și-au păstrat, de asemenea, pachetele de acțiuni. Purcari Wineries administrează aproximativ 2000 de hectare de podgorii și șapte unități de producție în România, Moldova și Bulgaria, reunind brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan, Bardar, Domeniile Cuza și Angel’s Estate, este lider în segmentul vinurilor premium din România și cel mai mare exportator de vinuri din Moldova, livrând produse în peste 40 de țări. Capitalizarea actuală a companiei la Bursa din București este de aproximativ 814-817 milioane RON (≈163-164 milioane euro). // 28.08.2025 — InfoMarket.