Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 30 Septembrie, a.2025Măsuri inflaționiste în condițiile unei inflații ridicate sau așteptarea politicii Stop-and-Go a Băncii Naționale a MoldoveiDr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Al doilea vernisaj al vinurilor moldovenești a avut loc pe 4 noiembrie la Tokyo pentru consolidarea poziției acestora pe piața japoneză

Al doilea vernisaj al vinurilor moldovenești a avut loc pe 4 noiembrie la Tokyo pentru consolidarea poziției acestora pe piața japoneză

Potrivit Oficiului Național al Viei și Vinului și Ambasadei Moldovei în Japonia, la evenimentul organizat în format B2B și B2C au participat 24 de companii producătoare, care au prezentat peste 200 de sticle de vinuri liniștite și spumante, precum și de divini (coniacuri) din Moldova, importatori japonezi de vinuri și somelieri, precum și o serie de prieteni ai țării noastre din parlament, Ministerul Afacerilor Externe al Japoniei și JICA. Anul acesta, la evenimentul organizat de Oficiul Național al Viei și Vinului cu sprijinul echipei Wine of Moldova în Japonia, au fost prezenți oaspeți de onoare care promovează activ vinurile moldovenești în Japonia: secretarul general al Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare, Sergiu Gherciu; ambasadorul Moldovei în Japonia, Dmitri Socolan; președintele grupului parlamentar de prietenie Japonia-Moldova, Yoshimasa Hayashi; directorul premiului „Sakura”, Yumi Tanabe. La începutul evenimentului, Dmitri Socolan a vorbit celor prezenți despre popularitatea crescândă a vinurilor noastre pe piața japoneză, dovadă fiind creșterea semnificativă a volumului și valorii exporturilor în acest an. „La acest lucru contribuie și inițiativa lansată în 2022 de a crea o organizație specializată în promovarea vinurilor moldovenești în Japonia. Din aprilie 2024, această organizație – Wine of Moldova Japan – funcționează cu succes datorită compatrioatei noastre Elena Endo”, a menționat șeful misiunii diplomatice. Potrivit acestuia, participarea Moldovei la Expoziția Internațională de la Osaka din acest an a făcut vinurile moldovenești și mai vizibile în Japonia: acestea au fost vizitate de peste jumătate de milion de persoane. Prezent la deschiderea celui de-al doilea Vernisaj al vinurilor moldovenești la Tokyo, președintele grupului de prietenie cu Moldova din Parlamentul Național al Japoniei, precum și ministrul afacerilor interne și comunicațiilor, Esimasa Hayashi, a subliniat importanța unor astfel de evenimente pentru crearea și consolidarea legăturilor dintre țările noastre, subliniind interesul crescând al consumatorilor japonezi pentru vinurile de calitate și îndemnând participanții să devină ambasadori ai vinului moldovean. Evenimentul a fost organizat de organizația Wine of Moldova Japan, cu sprijinul Oficiului Național al Viei și Vinului. „Am demonstrat încă o dată că vinul din Moldova are originalitate, calitate și ocupă un loc demn pe piața japoneză”, au subliniat reprezentanții ONVV. // 05.11.2025 — InfoMarket

Noutați dupa tema