Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Prețul mediu pentru importul de benzină în Moldova, pe parcursul anului 2020, s-a redus treptat de la 633,3 dolari pentru o tonă, în ianuarie, la 438,4 dolari în decembrie, în scădere cu 30,8%.

Prețul mediu pentru importul de benzină în Moldova, pe parcursul anului 2020, s-a redus treptat de la 633,3 dolari pentru o tonă, în ianuarie, la 438,4 dolari în decembrie, în scădere cu 30,8%.

Datele se regăsesc într-un raport al Agenției Naționale de Reglementare în Energetică din 2020 privind importul de produse petroliere. Conform documentului, în ianuarie 2020, prețul mediu al importului de benzină în țara noastră a fost de 633,3 dolari pentru o tonă, în februarie - 583,4 dolari, în martie - 475,8 dolari, în aprilie - 218,7 dolari, în mai - 237,1, în iunie - 354,3 dolari, în iulie - 404,5 dolari, în august - 406,4 dolari, în septembrie - 412,6 dolari, în octombrie - 409,4 dolari, în noiembrie - 397,2 dolari, iar în decembrie - 438,4 dolari pentru o tonă. Astfel, valoarea sa maximă, anul trecut, a fost înregistrată în ianuarie - 633,3 dolari pentru o tonă. ANRE precizează faptul că o scădere semnificativă a prețului mediu de import în aprilie la 218,7 dolari pentru o tonă a fost înregistrată ca urmare a unei scăderi accentuate a prețurilor și a cererii de benzină la schimburile mondiale pe fondul restricțiilor impuse în contextul pandemiei COVID-19. Cu toate acestea, prețurile la cotațiile internaționale au crescut pe fondul acordului OPEC privind reducerea producției de petrol, semnat de principalele țări producătoare de petrol. Drept urmare, în iunie 2020, prețul mediu de import pentru o tonă de benzină a crescut în comparație cu ultimele două luni, în valoare de 354,3 dolari pe tonă și a continuat să crească în continuare, ajungând la 438,4 dolari pe tonă la sfârșitul anului. În același timp, în lei, prețul mediu al importurilor de benzină în Moldova, în 2020, a scăzut cu 29,7% - la 7771 lei pe tonă. În ianuarie 2020, s-a ridicat la 11054 lei pe tonă, în februarie 2020 - 10277 lei, în martie 2020 - 8374 lei, în aprilie - 3957 lei, în mai - 4223 lei, în iunie - 6281 lei, în iulie - 7170 lei, în august - 7205 lei, în septembrie - 7315 lei, în octombrie - 7257 lei, în noiembrie - 7040 lei, iar în decembrie - 7771 lei pe tonă. // 19.04.2021 – InfoMarket.

Noutați dupa tema