Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Distribuția primului lot de motorină alocat de România fermierilor moldoveni în calitate de ajutor umanitar va începe pe 31 mai.

Distribuția primului lot de motorină alocat de România fermierilor moldoveni în calitate de ajutor umanitar va începe pe 31 mai.

Acest lucru a fost anunțat de conducerea Ministerului Afacerilor Interne și a Agenției Rezerve Materiale, menționând că primul lot de motorină care a venit din România a trecut controlul calității, a confirmat conformitatea cu standardele europene Euro 5 și este acum gata pentru distribuire între fermierii moldoveni afectați de seceta severă. Distribuția motorinei va avea loc în trei etape, prima dintre ele începe cu 31 mai și se încheie pe 4 iunie. În această perioadă, este planificată distribuirea a 728 tone de motorină între 46 de fermieri din raioanele Anenii Noi, Cantemir, Ștefan-Vodă, Ceadîr-Lunga, Criuleni, Cahul, Vulcănești, Cimișlia, Fălești, Rîșcani, Hîncești, Ungheni, Florești, Leova și Orhei. În total, 3016 producători agricoli vor primi motorină din România după recepționarea tuturor celor 6 mii tone. Secretarul de stat al Ministerului Afacerilor Interne, Mariana Grama, a menționat că toate bunurile primite sub formă de ajutor umanitar, potrivit legii, trebuie expertizate. Camera de Comerț și Industrie a Moldovei examinează calitatea motorinei în conformitate cu 11 parametri specificați de partea română. Calitatea combustibilului trebuie să corespundă tipului EURO Diesel 5 declarat de partea română. Combustibilul este stocat temporar la depozitul de petrol din Ocnița, deținut de Tirex-Petrol, deoarece acesta este singurul punct cu acces la calea ferată și la capacitatea necesară a rezervorului și nicio altă companie nu și-a exprimat dorința de a ajuta la depozitarea acestor produse petroliere. Mariana Grama a declarat că, în total, 6 mii de tone de motorină vor veni în Moldova din România în cinci etape, ultima dintre ele fiind programată pentru 14 iunie. Mecanismul de distribuire a combustibilului între fermierii moldoveni este organizat în așa mod, încât să excludă orice posibilitate de amestecare a motorinei cu alte lichide. Conform regulilor, destinatarii înșiși trebuie să ridice combustibilul din depozitele Agenției Rezerve Materiale. Cu toate acestea, statul a mers în întâmpinarea agricultorilor și a alocat bani din rezerva de stat pentru livrarea motorinei la punctele cele mai apropiate de destinatari. Ca urmare a negocierilor dintre guvern și Tirex-Petrol, s-a decis ca motorina în volum mai mare de 2500 kg de motorină să fie livrată către rezervorul destinatarului, iar în alte cazuri, motorina poate fi ridicată la una dintre cele 27 de stații de alimentare, unde Tirex-Petrol va amenaja puncte de distribuție mobile. Amintim că, pe 17 mai, în Moldova a sosit prima tranșă de ajutor în valoare de 1,2 mii tone de motorină din totalul de 6 mii tone promis de România. Deputații din opoziție au acuzat autoritățile că au întârziat procesul de distribuire a ajutorului umanitar, și, de asemenea, și-au exprimat suspiciunea că vor încerca să fure o parte din combustibil, iar motorina rămasă va fi diluată. // 27.05.2021 - InfoMarket.

Noutați dupa tema