Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Construcția liniei de transport de 400 kV Vulcănești-Chișinău și a stației Back-to-Back din Vulcănești va fi recunoscută ca proiect de importanță națională.

Construcția liniei de transport de 400 kV Vulcănești-Chișinău și a stației Back-to-Back din Vulcănești va fi recunoscută ca proiect de importanță națională.

Acest lucru este prevăzut în proiectul de lege privind declararea utilității publice de importanță națională pentru construcția liniei de transport de 400 kV Vulcănești-Chișinău și a stației Back-to-Back din Vulcănești, aprobat de Guvern, care face parte din prima fază a proiectului de interconectare electrică Moldova-România, în valoare de 260 de milioane de euro, care are drept scop asigurarea securității energetice a țării. Proiectul urmează să fie implementat până în 2024 și este susținut de BERD (împrumut de 80 de milioane de euro), BEI (împrumut de 80 de milioane de euro), Asociația Internațională pentru Dezvoltare din cadrul Grupului Băncii Mondiale (împrumut de 61 de milioane de euro), Uniunea Europeană (grant de 39,4 milioane de euro). Proiectul "Interconectarea rețelelor electrice din Moldova și România, etapa I" prevede construcția liniei electrice de 400 kw Vulcănești-Chișinău pe o lungime de 158 km; construcția unei stații back-to-back la Vulcănești, pentru a asigura conexiunea între sistemul energetic al Republicii Moldova, Rețeaua Europeană a Operatorilor de Transport al Energiei Electrice, ENTSO-E și Sistemul Energetic Integrat/Sistemul Energetic Unificat (IPS/ UPS); modernizarea și extinderea stațiilor existente la Chișinău și Vulcănești 400 kw. În același timp, vicepremierul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a declarat că, din moment ce rețelele electrice din Moldova și Ucraina au fost recent sincronizate cu rețeaua electrică europeană ENTSO-E, este posibil ca construcția stației back-to-back să nu fie necesară, existența acesteia fiind o soluție doar pentru situația actuală. Potrivit oficialului, această problemă urmează să fie discutată în detaliu de specialiști pentru a lua o decizie finală. Având în vedere că lucrările menționate se vor realiza pe terenuri aflate în proprietatea statului, a administrației locale de stat și în proprietatea privată a persoanelor fizice și juridice, ar trebui adoptată o lege privind declararea utilității publice a lucrărilor de importanță națională, pentru a avansa mai rapid proiectul, pentru a asigura exproprierea terenurilor necesare pentru construcție, plata despăgubirilor etc. Guvernul va iniția, în numele statului, procedura de achiziție a terenurilor necesare pentru construcție și va aloca resursele financiare necesare pentru elaborarea și implementarea Planului de Acțiuni de relocare și compensare pentru exproprierea permanentă și temporară a terenurilor necesare pentru construcția și exploatarea liniei de transport de 400 kV Vulcănești-Chișinău și a stației Back-to-Back din Vulcănești. Până în prezent, prognoza bugetului total pentru procedurile de expropriere aferente proiectului pentru întreaga perioadă de implementare a acestuia este estimată după cum urmează: plăți compensatorii pentru cetățeni - 20 milioane de lei, servicii cadastrale - 12 milioane de lei. // 23.03.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema