
Premier Energy a debranșat 4 puncte de consum nestrategice ale Apă-Canal Chișinău din cauza datoriilor neachitate.
Premier Energy a precizat că datoria totală a furnizorului de apă este deja de 51 de milioane de lei, din care 18 milioane de lei reprezintă facturi restante. Premier Energy a declarat că înțelege situația financiară dificilă a Apă-Canal Chișinău și este obligată să asigure, în primul rând, fiabilitatea furnizării energiei electrice tuturor consumatorilor. Compania a trimis un șir de mesaje către instituțiile de resort și autoritățile publice locale, solicitându-le să găsească soluții pentru plata datoriilor acumulate pentru furnizarea de energie electrică. Dar, din păcate, situația nu s-a schimbat. În același timp, Premier Energy a declarat că, din cauza crizei actuale din sistemul energetic moldovenesc și de pe întreaga piață energetică, din cauza creșterii continue a prețurilor angro la energie și a neclarității surselor de achiziție, furnizorii de energie se confruntă cu dificultăți în colectarea plăților, ceea ce creează un deficit semnificativ de lichidități. Astfel, în această situație dificilă, Premier Energy nu are suficientă putere financiară pentru a continua să acorde sprijin suplimentar pentru Apă-Canal Chișinău. Premier Energy a subliniat că, dacă datoriile clienților săi continuă să se acumuleze, furnizorul va fi la rândul său în imposibilitatea de a respecta graficul de plată pentru energia electrică achiziționată. Premierul Energy și-a exprimat speranța că dificultățile întâmpinate vor fi depășite prin eforturi comune. // 06.01.2023 – InfoMarket