
Din 26 decembrie, Guvernul Republicii Moldova va institui un sediu de criză pentru gestionarea eficientă a eventualelor situații de urgență
Acest lucru a fost anunțat de prim-ministrul Dorin Recean după o ședință comună cu participarea miniștrilor, șefilor de agenții, instituțiilor subordonate și companiilor energetice, în cadrul căreia au fost discutate prioritățile și măsurile necesare pentru asigurarea securității cetățenilor în perioada sărbătorilor de iarnă, precum și gestionarea eventualelor întreruperi în furnizarea energiei electrice. Premierul a precizat că ordinea publică, siguranța circulației, sprijinirea cetățenilor care se întorc acasă din diaspora, îngrijirea celor aflați în dificultate sunt doar o parte din responsabilitățile instituțiilor în această perioadă. Pentru a asigura o bună gestionare a acestor aspecte, prim-ministrul a subliniat responsabilitățile autorităților în fiecare domeniu în parte. De exemplu, Ministerul de Interne va intensifica patrulele pe traseele publice și la evenimentele festive și va reglementa, de asemenea, traficul în zonele aglomerate. În același timp, va fi controlată utilizarea artificiilor, iar Direcția pentru Situații de Urgență va fi responsabilă de prevenirea incendiilor și a altor situații care pun în pericol siguranța cetățenilor. În același timp, Poliția de Frontieră va colabora cu autoritățile din țările vecine pentru a gestiona fluxurile de pasageri și pentru a crește capacitatea grupurilor la punctele de trecere a frontierei. Ministerul Dezvoltării Regionale și Infrastructurii va fi responsabil pentru pregătirea completă a infrastructurii rutiere, curățarea și întreținerea drumurilor. De asemenea, ministerul va asigura funcționarea eficientă a aeroportului și va gestiona fluxul de pasageri și cetățenii care îi întâmpină. Vor fi promovate măsuri preventive în instituțiile școlare pentru a asigura siguranța personală, utilizarea surselor de căldură, precum și avertizarea cu privire la pericolele materialelor pirotehnice. O altă măsură se referă la acordarea de sprijin cetățenilor din diasporă pentru efectuarea urgentă a actelor, precum și acordarea sprijinului necesar persoanelor aflate în situații dificile și persoanelor cu dizabilități. În același timp, Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor va fi responsabilă de asigurarea controlului calității produselor. Prim-ministrul a menționat, de asemenea, măsurile necesare în cazul unor posibile pene de curent. În lipsa energiei electrice, spitalele și centrele medicale vor funcționa fără întreruperi, școlile vor trece la generatoare, iar autoritățile vor colabora cu operatorii de telefonie mobilă pentru a garanta comunicarea în situații de urgență. „Suntem pregătiți pentru orice scenariu posibil și planurile de destabilizare a țării nu vor reuși. Din 26 decembrie, guvernul va avea un personal de criză pentru a asigura gestionarea eficientă a oricărei situații de urgență”, a declarat Dorin Recean. // 24.12.2024 - InfoMarket.