Serviciul Fiscal de Stat a lansat un mecanism de notificare a contribuabililor cu privire la discrepanțele din declarațiile de TVA
Începând cu 1 noiembrie 2025, Serviciul Fiscal de Stat trimite notificări cu privire la discrepanțele identificate în declarațiile de TVA depuse. Acest lucru a devenit posibil datorită lansării modulului „Gestionarea riscurilor TVA” în cadrul sistemului informatic automatizat „Gestionarea riscurilor de conformitate”. După primirea notificării, contribuabilii sunt invitați să analizeze cu atenție declarația depusă și, în cazul în care descoperă informații eronate în mesaj, să se adreseze subdiviziunii teritoriale a SFS la locul de deservire. Noul mecanism vizează gestionarea de către Serviciul Fiscal de Stat a trei riscuri legate de TVA: cazurile de supraevaluare nejustificată a TVA-ului destinat transferului în cont; cazurile în care furnizorii nu au prezentat facturile fiscale în anexa nr. 2 la declarația de TVA; cazurile în care furnizorii și/sau cumpărătorii au constatat discrepanțe în ceea ce privește valoarea și/sau suma TVA aferentă achiziției, reflectată de beneficiar în anexa nr. 1 la declarația de TVA. Contribuabilii care se confruntă cu cel puțin unul dintre riscurile menționate mai sus vor primi notificări individuale cu privire la eventualele erori identificate, cu propunerea de a corecta declarațiile de TVA. Notificările vor fi trimise imediat după expirarea termenului de depunere a declarației. În cazul nerespectării cerințelor, contribuabilii vor fi notificați din nou până la data de 15 a lunii următoare, cu explicații privind posibilele sancțiuni aplicabile în conformitate cu Codul fiscal. Serviciul fiscal de stat recomandă contribuabililor să verifice cu atenție datele indicate în declarația de TVA și să respecte prevederile legislației fiscale în vigoare, în scopul asigurării respectării corecte și voluntare a cerințelor. //03.11.2025 – InfoMarket







