Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Un tronson al căii ferate Chișinău-Ungheni va fi modernizat cu sprijinul guvernului francez în valoare de 75,7 milioane de euro.

Un tronson al căii ferate Chișinău-Ungheni va fi modernizat cu sprijinul guvernului francez în valoare de 75,7 milioane de euro.

Guvernul moldovean inițiază negocieri cu guvernul francez privind un proiect de protocol de finanțare pentru proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare Chișinău-Ungheni, în valoare de 75,77 milioane de euro. Documentul respectiv urmează să fie semnat până la sfârșitul lunii septembrie. Trezoreria franceză va acorda 33.000 de euro sub formă de împrumut și 40,77 milioane de euro sub formă de împrumut bancar în numele guvernului francez către Bpifrance Assurance Export. În același timp, suma împrumutului bancar poate fi majorată. Proiectul presupune modernizarea unui tronson de 446 de kilometri din linia de cale ferată Vălcineț-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari. Pe acest tronson va fi asigurată autonomia energetică în caz de întrerupere a energiei electrice, vor fi planificate reparații ale infrastructurii și trecerilor la nivel cu calea ferată, îmbunătățirea liniilor de cale ferată, achiziționarea de echipamente pentru întreținerea rețelei feroviare, schimbarea sistemului de semnalizare. Astfel se vor asigura condițiile necesare pentru îmbunătățirea siguranței traficului feroviar, precum și pentru reducerea timpului de circulație a persoanelor și a mărfurilor pe această rută. În același timp, va contribui la îmbunătățirea traficului național și internațional de pasageri, la creșterea cotei de piață a serviciilor de transport feroviar de mare capacitate, la diminuarea uzurii drumurilor și la reducerea emisiilor de carbon. "Infrastructura feroviară a Republicii Moldova include 1.087 km de linii principale și 668 km de linii secundare, iar modernizarea tronsonului Chișinău-Ungheni este un proiect de importanță strategică pentru dezvoltarea economică durabilă și conectarea țării la rețeaua feroviară transeuropeană, precum și pentru consolidarea legăturilor de cooperare moldo-franceză", a declarat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija. Protocolul de finanțare cu Franța va completa împrumutul în valoare de 33 de milioane de euro și grantul de 30 de milioane de euro acordate de Comisia Europeană, BERD și BEI în cadrul inițiativei "Solidarity Lanes". // 26.04.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema