Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Portul Giurgiulești ar putea începe colaborarea cu companii din China.

Portul Giurgiulești ar putea începe colaborarea cu companii din China.

Acest lucru a fost discutat în cadrul unei întrevederi pe care ambasadorul Chinei în Republica Moldova, Yang Wenbin, a avut-o cu Mathias von Tucher, CEO al Danube Logistics, care este investitorul general și operatorul portului Giurgiulești. Participanții la întrevedere au discutat despre capacitățile operaționale și perspectivele portului: aspecte ale posibilei cooperări cu companiile chineze pentru atragerea investițiilor acestora în port, despre echipamentul acestuia, precum și despre efectuarea lucrărilor speciale de construcție în port. Amintim că, portul Giurgiulești a stabilit un nou record pentru manipularea mărfurilor în 2022 - peste 1,8 milioane de tone, Matthias von Tucher a precizat că Danube Logistics se află în etapa finală de planificare a extinderii terminalului de mărfuri generale, care în prezent este utilizat la capacitate maximă, prin construcția unei chei universale, care presupune investiții de 7 milioane de dolari. "Astfel, capacitatea de manipulare va fi majorată cu 700 de mii de tone pe an, iar instalația proiectată va fi pusă în funcțiune în 2024", a subliniat el. Danube Logistics este investitor general și operator al portului Giurgiulești. Din 2005, Danube Logistics a făcut din portul Giurgiulești unul dintre cele mai de succes porturi de pe fluviul Dunărea, facilitând activitățile comerciale ale companiilor moldovenești pe piețele internaționale. Danube Logistics este deținută în totalitate de compania olandeză Danube Logistics Holding BV. Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare este singurul proprietar final al Grupului Danube Logistics. // 19.05.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema