Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Uniunea Europeană va acorda Moldovei un grant de 32 de milioane de euro pentru reabilitarea coridorului feroviar Nord-Sud

Uniunea Europeană va acorda Moldovei un grant de 32 de milioane de euro pentru reabilitarea coridorului feroviar Nord-Sud

Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, este vorba despre implementarea unui proiect strategic important pentru conectarea Moldovei la rețelele internaționale de transport. Fondurile UE vor fi utilizate pentru modernizarea infrastructurii feroviare, iar companiile Obermeyer Hellas (Grecia) și DB Engineering&Consulting (Germania) vor oferi servicii de suport pentru supervizarea lucrărilor de reparație, contribuind astfel la integrarea Moldovei în rețelele europene de transport. Precizăm că la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, în prezența secretarului de stat pentru Transporturi, Mircea Păscăluță, a fost semnat un contract privind serviciile de consultanță între Calea Ferată din Moldova și reprezentanții companiilor Obermeyer Hellas și DB Engineering&Consulting, care au câștigat licitația pentru prestarea serviciilor de execuție și supraveghere a lucrărilor de reparație a coridorului feroviar Nord-Sud: Vălcineț – Ocnița – Bălți – Ungheni – Chișinău – Căinari. Proiectul face parte din inițiativa „Coridoare ale solidarității”, inițiată de Uniunea Europeană și care beneficiază de un sprijin financiar substanțial din partea acesteia. Pentru revitalizarea tronsonului nord-sud, asistența maximă acordată de UE este de 32 de milioane EUR. Fondurile vor fi utilizate pentru modernizarea unei secțiuni cruciale a căii ferate, care asigură legătura între regiunile nordice și centrale ale Moldovei, precum și cu rețelele internaționale de transport. „Acest proiect este vital pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare a Moldovei, iar asistența financiară din partea UE reprezintă un pas important spre integrarea țării noastre în rețelele europene de transport. Cooperarea cu parteneri europeni de renume va contribui la modernizarea infrastructurii noastre și la stabilirea unor legături economice importante pentru viitorul nostru”, a declarat Mircea Păscăluță. Coridorul feroviar nord-sud va fi renovat de-a lungul a 375 km, dintre care 128 km de cale ferată sunt în stare proastă și vor fi renovați cu sprijinul UE. Această secțiune va asigura conexiuni cu mediul industrial situat în nordul și centrul Moldovei, precum și cu zonele economice libere din Mărculești, Bălți, Ungheni și Chișinău. Coridorul gestionează, de asemenea, exporturile, importurile și tranzitul de mărfuri din România și Ucraina. Acesta se conectează la coridorul feroviar Căinari-Cimișlia-Basarabeasca – Giurgiuleșt, care este utilizat și pentru logistica de transbordare în porturile de la Dunăre și Marea Neagră. Proiectul este important pentru conectivitatea țării, facilitând exportul, importul și tranzitul de mărfuri între România, Ucraina și Moldova. Pentru implementarea acestuia, Parlamentul Republicii Moldova a ratificat un acord de împrumut cu BERD în valoare de 23 milioane de euro, un acord de finanțare cu BEI în valoare de 41 milioane 205 mii de euro și un amendament la acordul de împrumut cu BERD în valoare de 18 milioane 205 mii de euro. // 11.11.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema