
Uniunea Europeană va acorda Moldovei un grant de 32 de milioane de euro pentru reabilitarea coridorului feroviar Nord-Sud
Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, este vorba despre implementarea unui proiect strategic important pentru conectarea Moldovei la rețelele internaționale de transport. Fondurile UE vor fi utilizate pentru modernizarea infrastructurii feroviare, iar companiile Obermeyer Hellas (Grecia) și DB Engineering&Consulting (Germania) vor oferi servicii de suport pentru supervizarea lucrărilor de reparație, contribuind astfel la integrarea Moldovei în rețelele europene de transport. Precizăm că la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, în prezența secretarului de stat pentru Transporturi, Mircea Păscăluță, a fost semnat un contract privind serviciile de consultanță între Calea Ferată din Moldova și reprezentanții companiilor Obermeyer Hellas și DB Engineering&Consulting, care au câștigat licitația pentru prestarea serviciilor de execuție și supraveghere a lucrărilor de reparație a coridorului feroviar Nord-Sud: Vălcineț – Ocnița – Bălți – Ungheni – Chișinău – Căinari. Proiectul face parte din inițiativa „Coridoare ale solidarității”, inițiată de Uniunea Europeană și care beneficiază de un sprijin financiar substanțial din partea acesteia. Pentru revitalizarea tronsonului nord-sud, asistența maximă acordată de UE este de 32 de milioane EUR. Fondurile vor fi utilizate pentru modernizarea unei secțiuni cruciale a căii ferate, care asigură legătura între regiunile nordice și centrale ale Moldovei, precum și cu rețelele internaționale de transport. „Acest proiect este vital pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare a Moldovei, iar asistența financiară din partea UE reprezintă un pas important spre integrarea țării noastre în rețelele europene de transport. Cooperarea cu parteneri europeni de renume va contribui la modernizarea infrastructurii noastre și la stabilirea unor legături economice importante pentru viitorul nostru”, a declarat Mircea Păscăluță. Coridorul feroviar nord-sud va fi renovat de-a lungul a 375 km, dintre care 128 km de cale ferată sunt în stare proastă și vor fi renovați cu sprijinul UE. Această secțiune va asigura conexiuni cu mediul industrial situat în nordul și centrul Moldovei, precum și cu zonele economice libere din Mărculești, Bălți, Ungheni și Chișinău. Coridorul gestionează, de asemenea, exporturile, importurile și tranzitul de mărfuri din România și Ucraina. Acesta se conectează la coridorul feroviar Căinari-Cimișlia-Basarabeasca – Giurgiuleșt, care este utilizat și pentru logistica de transbordare în porturile de la Dunăre și Marea Neagră. Proiectul este important pentru conectivitatea țării, facilitând exportul, importul și tranzitul de mărfuri între România, Ucraina și Moldova. Pentru implementarea acestuia, Parlamentul Republicii Moldova a ratificat un acord de împrumut cu BERD în valoare de 23 milioane de euro, un acord de finanțare cu BEI în valoare de 41 milioane 205 mii de euro și un amendament la acordul de împrumut cu BERD în valoare de 18 milioane 205 mii de euro. // 11.11.2024 - InfoMarket.