
În Ianuarie 2021, prețurile de consum în Moldova au crescut cu 0,46%, iar inflația anuală anuală a fost de 0,22%.
Datele au fost oferite de Biriul Național de Statistică, care a precizat că în ianuarie 2020, inflația lunară a fost de 0,63 la sută, iar cea anuală fiind la cota de 6,85%. Potrivit BNS, prețurile de consum în luna ianuarie a acestui an au crescut cu 0,46%, comparativ cu decembrie 2020, pe fondul unei scumpiri pentru produsele alimentare, cu 0,58%, iar la produsele nealimentare - cu 0,6%. Creșterea este cauzată și de majorarea tarifelor pentru serviciile furnizate populației și cele de întreținere, cu aproximativ 0,1%. Statistica oficială arată că, în ianuarie, comparativ cu decembrie, legumele s-au scumpit cu 5,7%. Prețul pentru varză, de exemplu, a crescut cu 15,6%, castraveți - cu 13,4%, ciuperci – cu 6%, usturoi - cu 5,7%, ceapă - cu 3,6%, dovleac - cu 3,5% și roșii - cu 2%. Prețul pentru uleiul de floarea-soarelui a crescut cu 5,3%, cel al strugurilor de masă - cu 4,8%, fructele exotice sunt vândute la prețuri ridicate cu un procent, laptele integral s-a scumpit cu 0,7%, smântână, cerealele și conservele de carne - cu 0,6%, iar mierea - cu 0,4%. În schimb au scăzut prețurile pentru ouă cu 7,4%, carnea de oaie s-a ieftinit cu 0,9%, iar cea de porc - cu 0,7%. Cartofii s-au ieftinit cu 0,6%, salamul, peștele proaspăt și congelat, vinul, băuturile răcoritoare, făină de grâu – cu până la 0,4%. Conform statisticii naționale, dacă vorbim despre produse nealimentare, atunci în ianuarie 2021, comparativ cu decembrie, cea mai mare creștere, cu până la 6%, a fost înregistrată pentru gazul lichefiat din butelii, după care urmează carburanții, lemnele, medicamente, frigidere, congelatoare, mașini de spălat, lenjerie, unelte pentru gărdină, țigări și alte bunuri. În același timp, a fost înregistrată o ușoară scădere, cu 0,9 la sută, a prețurilor pentru vehiculele noi și cele cumpărate la mâna a doua, pentru motociclete, cărbuni, detergenți, aparate de aer condiționat, produse cosmetice, costume sportive, pantofi de sport, haine din blană naturală și pulovere pentru femei. La capitolul servicii pentru populație, în ianuarie, comparativ cu decembrie, a crescut, de exemplu, costul cursurilor pentru șoferi - cu 2,6%, serviciile de înfrumusețare - cu 0,5%, cele de catering - cu 0,4%. Așa cum a informat anterior Agenția InfoMarket, inflația în Moldova în 2020 a fost de 0,39%, față de 7,54% înregistrată în 2019. // 12.02.2021 — InfoMarket.