Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Prăbuşirea podului Baltimore: accidentul dezvăluie încă o dată fragilitatea comerţului mondial. Care ar putea fi implicaţiile?

Prăbuşirea podului Baltimore: accidentul dezvăluie încă o dată fragilitatea comerţului mondial. Care ar putea fi implicaţiile?

Prăbuşirea podului din Balti­more, SUA, provoacă temeri solide legate de posibile perturbări ale lanţului mondial de aprovizionare.

Podul Francis Scott Key se află la intrarea în Portul Baltimore, un port crucial pentru exporturile de auto­mobile în SUA. Portul a înregistrat peste 47 milioane de tone de mărfuri străine anul trecut. Marco Forgione, director gene­ral al The Institute of Export and International Trade, arată că peste 75.000 de maşini au tranzitat Balti­more în ultimul an. Este vorba de branduri majore din SUA şi UE, potrivit Euronews.

Mai mulţi producători auto im­por­tanţi au anunţat că încearcă să-şi redirecţioneze transporturile de ma­şini în urma prăbuşirii podului, scrie The New York Times. Pete Buttigieg, secretarul american pentru transport, a declarat că acest lucru va afecta lanţul naţional de aprovizionare.

Companii ca GM, Toyota Motor şi VW au declarat că se aşteaptă ca de­zastrul să aibă un „impact mini­mal“ asupra operaţiunilor lor.

Este prea devreme pentru a determina impactul acestui incident asupra sectorului auto însă vor exista cu siguranţă unele perturbări, a de­clarat John Bozzella, preşedinte al Alliance for Automotive Innovation.

Baltimore este un hub major pentru autovehicule, containere şi materii prime. Totuşi, oficialii nu se aşteaptă ca perturbările apărute să provoace probleme pentru economia americană ca întreg din moment ce bunurile vor găsi probabil alte porturi, notează CNN.

Portul Baltimore este pe locul doi în SUA şi în ceea ce priveşte exporturile de cărbune, însă nu sunt aşteptate perturbări majore.

Baltimore este şi un exportator semnificativ de GNL, iar acest lucru are implicaţii pentru UK şi UE.

Gregory Daco, economist-şef al EY, susţine că efectele macroeco­no­mice în general vor rămâne limitate, scrie Deutsche Welle. Potrivit lui Ryan Sweet, economist la Oxford Economics, deşi vor exista probleme notabile în următoarele luni, compa­niile se vor putea adapta. În opinia sa, nu va exista probabil un şoc amplu cu impact asupra inflaţiei sau PIB-ului din SUA.

Ryan Peterson, fondator şi CEO al platformei de logistică Flexport, a­rată că orice impact asupra costurilor de transport va fi mult mai redus decât cel provocat de atacurile din Marea Roşie.

Analiştii avertizează însă că pră­buşirea podului ar putea costa com­pa­niile de asigurare miliarde de dolari, conform Reuters.

Plăţile în contul asigurărilor pentru prăbuşirea podului ar putea fi printre cele mai mari în domeniul asigurărilor marine, a avertizat la rândul său CEO-ul Lloyd’s, John Neal, scrie Bloomberg.

Chiar înainte ca acest accident să se producă, existau suficiente motive de îngrijorare cu privire la lanţurile globale de aprovizionare, notează The New York Times.

Rebelii Houthi trag asupra navelor din Marea Roşie, obligându-le să ocolească Canalul Suez, care leagă Asia de Europa. În America centrală, lipsa de precipitaţii legate de schimbările climatice a limitat trecerea prin Canalul Panama. Iar aceste episoade aduc în minte o altă lovitură recentă dată comeţului: închiderea Canalului Suez cu trei ani în urmă din cauza blocării navei Ever Given.

zf.ro

Noutați dupa tema