Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Un producător de mașini electrice care spera să repete succesul Tesla a cerut intrarea în faliment

Un producător de mașini electrice care spera să repete succesul Tesla a cerut intrarea în faliment

Fisker, un producător american de mașini electrice care asambla un model în Austria, a cerut intrarea în faliment după ce compania a rămas fără bani și a fost silită să ia măsuri dure de reducere a activității în ultimele luni.
Fisker lansase acum un an SUV-ul Ocean cu care avea planuri de a-l aduce pe cât mai multe piețe din Europa, însă compania nu a produs cât și-a propus, a avut mari probleme financiare și datoriile au crescut.
Fisker a eșuat și fiindcă nu s-au concretizat planurile de a semna un parteneriat cu o mare companie auto, ceea ce ar fi asigurat stabilitate economică și financiară. Presa a scris că s-ar fi purtat discuții cu Nissan, dar și cu alte companii, însă nu s-a ajuns la un acord.
Fisker Group a depus cererea de intrare sub protecția legii falimentului în statul american Delaware, având active cuprinse între 500 milioane și un miliard de dolari. Numărul estimat de creditori trece de 200.
Fisker a produs anul trecut 10.000 de mașini, Ocean, SUV-ul în care își punea mari speranțe, obiectivul pentru 2023 fiind de câteva zeci de mii de mașini. A livrat numai 4.700 și producția la Magna Steyr, Austria, a fost oprită în martie.
Drumul parcurs de Fisker arată cât de complicat este pentru un startup să ajungă să producă mașini în volume mari, cum s-a întâmplat cu Tesla, care a fost de câteva ori aproape de faliment. Povestea de succes a Tesla este excepția, nu regula în industria auto.

Automotive News, Reuters

Noutați dupa tema