Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

China vântură posibilitatea unui război comercial cu UE din cauza mașinilor electrice: „Responsabilitatea aparține în întregime părții europene”

China vântură posibilitatea unui război comercial cu UE din cauza mașinilor electrice: „Responsabilitatea aparține în întregime părții europene”

Ministerul chinez pentru comerț a declarat vineri că Uniunea Europeană a continuat să escaladeze „fricțiunile” în materie de relații comerciale și că acest lucru „ar putea declanșa” un „război comercial”, relatează Reuters.
„Responsabilitatea aparține în întregime părții UE”, a declarat într-un comunicat un purtător de cuvânt al ministerului de la Beijing.
Potrivit acestuia, China speră ca UE să își apropie poziția de cea a Beijingului și să gestioneze divergențele prin dialog și cu evitarea escaladării „fricțiunilor comerciale”.
Comentariile părții chineze vin după ce săptămâna trecută Comisia Europeană a propus mărirea taxelor vamale pentru importurile de mașini electrice din China la până la 38%, în unele cazuri.
Potrivit propunerii Comisiei conduse de Ursula von der Leyen, care trebuie aprobată de statele membre ale UE, taxele ar urma să crească la 17,4% pentru producătorul auto chinez BYD, 20% pentru Geely și 38,1% pentru SAIC.
Alte companii care au cooperat cu autoritățile UE vor plăti taxe vamale de 21%, iar cele care au refuzat cooperarea, 38,1%. Cuantumul taxelor va diferi și în funcție de nivelul subvențiilor publice primite de acești producători din partea statului chinez.
În prezent, vehiculele produse din China sunt taxate cu 10% la intrarea în UE.
UE a concluzionat că importurile de mașini electrice din China sunt anticoncurențiale
Ancheta declanșată de Comisia Europeană anul trecut privind importurile de mașini electrice din China a ajuns la concluzia că aceste companii chineze care aduc tot mai multe mașini electrice în Europa au beneficiat în țara de origine de subvenții care le oferă un avantaj competitiv ilegal în spațiul comunitar, fiindcă au putut produce la costuri mult mai mici, imposibil de atins dacă nu ar fi existat subvențiile de stat.
Von der Leyen a spus că firmele europene „sunt adesea învinse în bătălia prețurilor de concurenți ce beneficiază de subvenții publice enorme”. Ea a spus că Europa „trebuie să se apere de practicile neloiale”, dar a insistat că liniile de comunicare trebuie să fie menținute deschise cu China.
Ministerul chinez al comerțului a publicat acum comunicatul privind posibilitatea unui „război comercial” China-UE cu doar o oră înainte ca ministrul german al economiei Robert Habeck să sosească la Beijing, unde este așteptat să poarte discuții cu oficiali chinezi despre tarifele propuse de Comisia Europeană.
China este cel mai mare partener comercial al Germaniei iar industria auto germană este puternic dependentă de exporturile către piața chineză, nu doar de relocarea producției în țara nominal comunistă.
Producătorii auto germani se opun majorării taxelor vamale pentru importurile de autoturisme electrice din China
De altfel, Oliver Zipse, șeful BMW, a avertizat încă de la începutul lunii trecute că impunerea de taxe vamale la importurile de vehicule electrice chinezeşti ar putea avea efecte contrare celor scontate.
„Curând vom vedea că ne dăm cu stângul în dreptul”, a declarat Oliver Zipse, după ce producătorul german de maşini a raportat rezultatele trimestriale. BMW aduce din China pe piaţa din Europa modelele Mini EV şi iX3.
Ca şi rivalele germane Volkswagen şi Mercedes-Benz, BMW este puternic dependentă de veniturile din afacerea sa din statul asiatic. China este a doua mare piaţă a BMW după Europa, fiind responsabilă pentru aproape 32% din vânzări în primul trimestru din 2024.
„Nu credem că industria noastră are nevoie de protecţie. Operarea la nivel mondial le dă producătorilor auto un avantaj industrial. Putem pune în pericol cu uşurinţă acest avantaj prin introducerea de taxe vamale”, a avertizat Zipse.
Producătorii auto germani se tem că majorarea taxelor vamale pentru importurile de mașini din China va face Beijingul să adopte aceeași măsură pentru importurile de autovehicule din Europa.
Luna trecută Statele Unite au majorat la rândul lor taxele vamale pentru mașinile electrice produse în China, precum și o serie de alte bunuri, acuzând că țara asiatică are un „exces de producție” de care se debarasează la prețuri anticoncurențiale pe piețe din restul lumii, inclusiv cea americană.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema