Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Record istoric pentru o marcă europeană, care surclasează Tesla pe piața mașinilor electrice din UE

Record istoric pentru o marcă europeană, care surclasează Tesla pe piața mașinilor electrice din UE

Pentru prima dată în istorie, constructorul auto german BMW a vândut mai multe vehicule electrice în Uniunea Europeană decât rivalul american Tesla, iar acest lucru s-a întâmplat în luna iulie 2024, când producătorul din Bavaria a reuşit să îşi majoreze livrările pe o piaţă care, pe ansamblu, a încetinit, scrie agenția Bloomberg.
Datele analizate de firma de consultanţă Jato Dynamics arată că în luna iulie 2024 vânzările de automobile BMW complet electrice în blocul comunitar au crescut cu aproape o treime, până la 14.869 de unităţi. În schimb, livrările Tesla au scăzut cu 16%, până la 14.561 de unităţi, potrivit Agerpres.
Chiar dacă Tesla este în continuare lider de vânzări pe piaţa din UE când vine vorba de situaţia pe primele şapte luni ale anului, avansul puternic înregistrat de BMW în luna iulie reprezintă o noutate, fiind pentru prima dată când producătorul german de automobile de lux a devansat Tesla.
Cererea pentru mașini electrice scade în Europa
În total, luna trecută, cumpărătorii europeni au înmatriculat 139.300 de automobile electrice noi, în scădere cu 6% comparativ cu situaţia din luna iulie 2023.
Cererea pentru automobile electrice scade în Europa, după ce o serie de ţări, inclusiv Germania şi Suedia, au oprit sau au redus subvenţiile, ceea ce i-a făcut pe producători să îşi revizuiască strategiile referitoare la automobile electrice.
Grupul german Volkswagen AG, cel mai mare producător european de automobile, a anunţat luna trecută că a decis să îşi diminueze capacităţile la uzinele cu costuri mari din Germania şi a sugerat că asta ar putea duce la întârzieri în lansarea de noi modele electrice.
La rândul său, Mercedes-Benz Group AG îşi revizuieşte propriile sale planuri vizând electrificarea flotei şi modelele pe baterii.
„Lipsa de claritate cu privire la subvenţii şi/sau viitorul automobilelor electrice continuă să reprezinte o barieră pentru consumatori. Aceşti factori, împreună cu valoarea reziduală mică pentru automobilele electrice, au contribuit la declinul înregistrat în luna iulie”, a declarat analistul Jato, Felipe Munoz.
Tesla Model Y rămâne cea mai bine vândută mașină electrică în Europa
BMW a reuşit să meargă împotriva trendului descrescător graţie unei cereri robuste pentru automobilele sale electrice, inclusiv modelele i4 şi iX1, care s-au vândut mai bine decât modelele cu dimensiuni similare ale rivalilor Mercedes şi Audi.
Automobilul Model Y al celor de la Tesla şi-a păstrat titlul de cel mai bine vândut model electric în Europa, în prima jumătate a anului, însă livrările pentru acest model vechi de peste patru ani sunt în scădere.
În paralel, deşi constructorii chinezi, în frunte cu BYD Co. şi SAIC Motor Corp., s-au extins treptat în Europa în acest an, noile tarife anunţate de Bruxelles au încetinit afluxul de automobile electrice chineze cu 45% în luna iulie, comparativ cu iunie.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema